Nieuwe wagen, gebreken blijven opduiken

jorenvh
Topic Starter
Berichten: 1

Nieuwe wagen, gebreken blijven opduiken

#1 , 30 jan 2016 19:09

Beste

Begin september (2015) werd mijn nieuwe wagen afgeleverd bij de dealer waar ik hem bestelde. Het betreft een Volkswagen Golf 7.

Na slechts 2 dagen begon echter de miserie al, het scherm van mijn navigatie starten niet op maar was wel bruikbaar. Goed Auto binnen gestoken en na software update kreeg ik mijn wagen weer terug mee. Echter na een aantal dagen deed het probleem zich terug voor. Ik ben dan terug nar de dealer gegaan en uiteindelijk hebben ze dan een nieuw scherm gestoken.

Na nog geen maand ben in de file aan het rijden, in tweede versnelling zonder koppeling of gast te geven. Plots slaat mijn volledige wagen uit (verlichting, motor, stuurbekrachtiging, echt alles). Na een 3 tal seconden start mijn wagen zicht opnieuw op. Dit probleem is nog voorgevallen, met het verschil dat ik op dat moment op een baan van 70 tegen 70 aan het rijden ben, en terug opnieuw valt alles uit. Een levensgevaarlijke situatie dus.
De wagen is vervolgens enkele keren binnen geweest bij de dealer en steeds kwamen zei uit op de zelfde conclusie: wij vinden niets meneer en wij zijn wat rondjes gaan rijden maar de wagen doet het nu niet.
Na enkele keren binnen geweest te zijn bij de dealer heb ik een aangetekende brief gestuurd om hun in kennis te stellen van het probleem zodat ze na 2 jaar niet zouden kunnen zeggen dat dit niet meer onder garantie valt. Op deze brief heb ik echter spijtig genoeg nooit antwoord gekregen.

Nu gisteren, 29 januari 2016 ben ik aan het rijden en hoor ik plots raar geluid, heuveltjes zijn plots een stuk minder zacht etc. ik zet mijn wagen aan de kant om alles te controleren en merk een stuk roos stuk op in mijn vering aan de linker kant van voor.
Ik heb vervolgens wat foto's genomen en wat navraag gedaan op social media. Bleek dit een transport blok te zijn die ze waren vergeten weg te halen, resultaat: mijn vering kapot en hup terug naar de dealer.
De wagen staat daar nu momenteel nog, ik heb wel een vervangwagen gekregen.

Nu de problemen met mijn wagen lijken maar niet te stoppen, ik heb meer dan 20.000 euro betaald voor een nieuwe wagen, maar ik heb dus eigenlijk nog nooit een wagen gehad die 100% in orden was. De gebreken die nu reeds naar boven zijn gekomen horen niet op een wagen. Dus wat gaat dat zijn binnen 2 jaar?

Nu de vraag, wat zijn mijn rechten, kan ik een nieuwe wagen eisen? Ten slotte heb ik betaald voor een nieuwe wagen die 100% in orden is, en deze heb ik nooit gehad. Het probleem van het uitvallen van de motor is nooit verholpen, ze hebben hier nooit iets aan gedaan buiten het maken van test ritten en hem uit te lezen met de computer.

Hopelijk kan iemand hier mij wat meer info bezorgen over wat ik kan doen en wat mijn rechten zijn als consument.

Groeten,
Joren

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
josi
Berichten: 551

#2 , 11 feb 2016 07:46

Hopelijk kan iemand je raad geven,ik volg dan mee want een vriend heeft juist hetzelfde voor en zijn wagen is nu al voor de zesde keer terug naar de garage en hij weet ook niet wat te doen!

mjers
Berichten: 1788

#3 , 11 feb 2016 08:06

Dit zijn moeilijke situaties . Het enige wat je kan doen is de auto binnenbrengen.
De verkoper moet dit dan gratis herstellen. Ze kunnen natuurlijk niet iets herstellen als ze het probleem niet vinden.
Ook moeten ze de herstelling binnen een redelijke termijn kunnen uitvoeren. Kunnen ze dit niet, dan kan je een nieuwe wagen eisen. Als hetzelfde probleem zich steeds blijft voordoen, zou je kunnen argumenteren dat ze niet in staat zijn dit op te lossen en dus een nieuwe wagen eisen. Al lijkt dit mij in de praktijk niet zo vanzelfsprekend.

Mijn raad... wagen blijven binnenbrengen bij ieder probleem en afwachten hoe ze uiteindelijk de zaak oplossen. Meer kan je niet doen.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”