belabberde kwaliteit geleverde dekstenen

Nimue
Topic Starter
Berichten: 22

belabberde kwaliteit geleverde dekstenen

#1 , 02 sep 2015 18:00

Hallo

wij stellen ons ernstige vragen over de kwaliteit van de ons geleverde dekstenen.
Er zijn hoeken af, de stenen zijn scheef geslepen, het oppervlakte is bekrast...

We hebben dit aangetekend gemeld aan de leverancier maar deze reageert hier niet op.
In hoeverre moeten wij afwijkingen (volgens de richtlijnen van het WTCB) aanvaarden?

Ik zou hier foto's posten om het probleem duidelijk te maken maar ik vermoed dat dit niet kan?

alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22328
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 sep 2015 19:48

In welk materiaal? Deze info is zeker al essentieel om deftig hierop te kunnen antwoorden

Nimue
Topic Starter
Berichten: 22

#3 , 02 sep 2015 21:53

beste
excuseer voor de onduidelijkheid. Het gaat om arduin, belgische blauwe steen.

Reclame

mava105
Berichten: 22328
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 sep 2015 09:52

Ben je zeker dat er Belgische steen werd geleverd en geen Chinese. Deze laatste durft nog wel eens putjes vertonen omdat hij zachter is.

Nimue
Topic Starter
Berichten: 22

#5 , 03 sep 2015 10:16

We hebben toch wel heel duidelijk Belgische besteld en betaald...

Nimue
Topic Starter
Berichten: 22

#6 , 03 sep 2015 15:33

Ik vraag me trouwens ook af of de leverancier ons kan beschuldigen van de beschadigingen? Want zij leveren deze stenen gestapeld en met folie opwikkeld. Je krijgt als klant een week de tijd om vaststellingen over de kwaliteit te melden. Maar wat als zij nu beweren dat die beschadigingen bij ons gebeurd zijn? Wat zeker zo niet is!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 03 sep 2015 19:47

Zo snel mogelijk handelen, en alles laten liggen waar het ligt, neem er ook foto's van, liefst met datum (krant).
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Nimue
Topic Starter
Berichten: 22

#8 , 04 sep 2015 08:51

Dat hebben we gedaan maar de leverancier reageert niet...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 04 sep 2015 09:45

Is die factuur reeds betaald, zo niet deze protesteren. Blijft hij weigeren, dan zal je naar de rechtbank moeten stappen, of allerminst een advocaat een briefje laten schrijven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Nimue
Topic Starter
Berichten: 22

#10 , 25 feb 2016 10:05

Even laten weten dat er uiteindelijk een expert is aangesteld geweest. Er is dan overeengekomen welke stenen vervangen of hersteld moesten worden. Echter heeft de steenkapper het lef gehad om de stenen opnieuw beschadigd terug te brengen. De vrederechter heeft dan besloten dat alle kosten door hem moesten worden gedragen en dat hij ons de kost van het plaatsbezoek van vrederechter en expert moest terug betalen. Er staat echter geen datum in het vonnis. Nu is mijn vraag of hier wettelijk een termijn voor bepaald is en wat die is. En wat als er na die periode nog geen terugbetaling aan ons is gebeurd? Bedankt voor de hulp.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#11 , 25 feb 2016 10:28

Na dat je het vonnis hebt laten betekenen, kan de deurwaarder de bedragen opeisen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Nimue
Topic Starter
Berichten: 22

#12 , 25 feb 2016 11:43

Bedankt voor uw antwoord. Hoelang moet ik wachten alvorens dit aan een deurwaarder over te dragen? En wie moet die kost dragen?
Ik heb de tegenpartij ons rekening nummer gemaild en gevraagd om de betaling uit te voeren maar zij verwijzen me door naar hun advocaat die me vervolgens niet antwoordt...
In principe kunnen zij toch niet in beroep gaan tegen een vonnis van een Vrederechter wanneer dit om een bedrag lager dan 1800 euro gaat ofwel?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#13 , 25 feb 2016 13:13

In principe kunnen zij toch niet in beroep gaan tegen een vonnis van een Vrederechter wanneer dit om een bedrag lager dan 1800 euro gaat ofwel?
Waarom zou dit niet kunnen.
Tegenpartij kan binnen de 30 dagen na betekening vonnis beroep aantekenen. Jij moet de deurwaarder opdracht geven om het vonnis te betekenen, deze kosten zal jij moeten voorschieten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox
Berichten: 3540
Juridisch actief: Nee

#14 , 25 feb 2016 14:52

In principe kunnen zij toch niet in beroep gaan tegen een vonnis van een Vrederechter wanneer dit om een bedrag lager dan 1800 euro gaat ofwel?
Waarom zou dit niet kunnen.
Tegenpartij kan binnen de 30 dagen na betekening vonnis beroep aantekenen. Jij moet de deurwaarder opdracht geven om het vonnis te betekenen, deze kosten zal jij moeten voorschieten.
http://www.elfri.be/nieuwe-regels-met-b ... ember-2014

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#15 , 25 feb 2016 15:02

U laat het vonnis betekenen via een deurwaarder; die kost moet u voorschieten maar kan later gerecupereerd worden. Afhankelijk van wat er in het vonnis staat zou u nu reeds kunnen uitvoeren maar het is voorzichtig te wachten totdat u weet of al dan niet beroep wordt ingesteld. U moet wel bewegen, de tegenpartij zal zich niet haasten (hoewel het niet slim is van de advocaat om niet te bewegen indien de zaak er voor zijn cliënt hopeloos uitziet).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Gebrekkige Producten”