productiefout in behangpapier

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Re: productiefout in behangpapier

#31 , 04 mar 2016 09:24

Er is geen enkele juridische weg om dit te eisen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#33 , 10 mar 2016 09:12

Als je toch zo overtuigd bent: stuur hén een laatste AS waarin u eist wat u exact wil (= een exact bedrag voor uw werkuren) en als ze er niet op ingaan, breng je het voor de rechtbank. Maar wees niet kwaad op ons als je aan het kortste eind trekt en moet opdraaien voor de gerechtskosten.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#34 , 10 mar 2016 10:46

We hebben hier al tot treurens toe gezegd dat je niet kan bewijzen hoeveel uren je hierin zal steken en hoeveel jij dan wel per uur zou moeten betaald worden.
Dit is een non-argument als je het mij vraagt. Indien je een dispuut hebt met een aannemer die zijn uren niet kan bewijzen, zal de rechter ook niet zomaar beslissen dat dit werk gratis uitgevoerd is maar een expert aanstellen.

Langs de andere kant zal men je ook niet vergoeden aan hetzelfde uurloon als een stielman.

Anekdotisch, zonder enige juridische waarde, maar misschien een indicatie over wat voor bedragen we spreken. Wij hebben ooit in een vorige woning een lek in het dak gehad. Netjes aangegeven aan de brandverzekering en zij stonden in voor de gevolgschade. Dit was het herbehangen van de keuken (een kleine keuken met grofweg 12 lopende meters te behangen, wel met veel hoekjes en kantjes). Op vraag of ik dit ook zelf mocht doen werd toen akkoord gegeven om dit te begroten op 20 manuren aan 10€ per uur.

Om maar aan te geven dat als de TS niet tot een akkoord komt met de winkel, het waarschijnlijk de moeite niet loont om hiervoor naar de rechtbank te trekken.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#35 , 10 mar 2016 11:00

Dit is een non-argument als je het mij vraagt.
Waarom zou dit een non-argument zijn? Topic starter kan langs geen kanten de gevolgschade bewijzen. Héél het huis had zo behangen kunnen worden om dan nadien een fortuin aan "gevolgschade" te kunnen claimen. Het gaat hier om één muur. Als je enkel de uren rekent om één muur te behangen, spreek je over een uur of 4, hooguit. Als dit dan, zoals in uw geval, aan €10 per uur zou vergoed worden, waarover spreek je dan? Als de topic starter de uren van de mensen die hier reeds geantwoord hebben, zou moeten vergoeden ;-).
Indien je een dispuut hebt met een aannemer...
Het gaat hier niet over een aannemer. Topic starter heeft zelf behangen.
Om maar aan te geven dat als de TS niet tot een akkoord komt met de winkel, het waarschijnlijk de moeite niet loont om hiervoor naar de rechtbank te trekken.
Daar zijn we het dan over ééns, met die bedenking dat ik sterk durf te betweifelen of de topic starter al gelijk zou krijgen. Maar inderdaad: als ze al gelijk zou krijgen, zal het over zo'n klein bedrag gaan, dat het de moeite niet loont... Anyway, case closed voor mij. Er zijn ergere zaken om u druk over te maken dan een paar uren verloren vrije tijd. Als je een dagje naar Walibi gaat, ben je evenveel uren verloren aan "wachten" ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#36 , 10 mar 2016 11:27

Waarom zou dit een non-argument zijn? Topic starter kan langs geen kanten de gevolgschade bewijzen.
Het papier hangt tegen de muur en dient terug verwijderd te worden door een productiefout. Dit is per definitie gevolgschade en dient vergoed te worden. Meer hoeft de TS principieel niet te bewijzen.
Indien je een dispuut hebt met een aannemer...
Het gaat hier niet over een aannemer. Topic starter heeft zelf behangen.
Wie het werk heeft uitgevoerd is irrelevant. In beide gevallen is het werk uitgevoerd en niet door de kaboutertjes, dus dient vergoed te worden.

Maar inderdaad, de rode draad door heel dit topic is die van de sop en de kolen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#37 , 10 mar 2016 14:58

Het papier hangt tegen de muur en dient terug verwijderd te worden door een productiefout. Dit is per definitie gevolgschade en dient vergoed te worden. Meer hoeft de TS principieel niet te bewijzen.
TS moet wel een eis stellen, natuurlijk. Als deze een schadevergoeding eist, zonder er een bedrag op te plakken, dan kan de verkoper akkoord gaan en de TS een euro uitkeren. Vandaar: TS moet een realistisch bedrag bepalen voor de gevolgschade. Uren gaan rekenen om meubelen te verplaatsen en nu een schilder gaan inhuren om het behangen te doen, zal allemaal niet "pakken" bij de rechter. Zoals ik al zei: één enkele muur behangen heb je gedaan op een paar uur. Tegen een uurloon van €10 hou je misschien enkel genoeg over om een pint of 2 te gaan drinken. Succes aan de TS, dan... :roll: :roll: :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Gebrekkige Producten”