aankoop product / verkeerde omschrijving verkoper

joskenB999
Topic Starter
Berichten: 2

aankoop product / verkeerde omschrijving verkoper

#1 , 17 aug 2015 22:35

Op vrijdag 15 augustus ga ik naar een winkel die GSMhoesjes verkoopt om een hoesje te kopen.
Ik meld het type GSM aan de verkoper, deze meldt me dat het moeilijk is om hoesjes voor dit model te bekomen maar dat hij er toch eentje heeft.
Ik koop het hoesje en betaal met Banccontact.
Eenmaal thuisgekomen pas mijn gsm niet in het hoesje.
Maandag 17 augustus ga ik terug naar de winkel en meld ik dat het hoesje niet past en ik vraag mijn geld terug.
De verkoper meldt me dat hij enkel een tegoedbon kan geven en dat ik m

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
joskenB999
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 17 aug 2015 22:42

Op vrijdag 15 augustus ga ik naar een winkel die GSMhoesjes verkoopt om een hoesje te kopen.
Ik meld het type GSM aan de verkoper, deze vertelt me dat het moeilijk is om hoesjes voor dit model te bekomen maar dat hij er toch eentje heeft.
Ik koop het hoesje en betaal met Banccontact.
Eenmaal thuisgekomen stel ik vast dat het hoesje te klein is voor mijn gsm.
Maandag 17 augustus ga ik terug naar de winkel en meld ik dat het hoesje niet past en ik vraag mijn geld terug.
De verkoper vertelt me dat hij enkel een tegoedbon kan geven en dat ik maar vroeger had moeten terugkomen.
Ik meld dat het product niet voldeed aan wat ik gevraagd had , dat ik onmogelijk vroeger kon terugkomen naar de winkel, dat ik recht heb op terugbetaling, ...
Ben ik correct? Is er hiervoor een wettelijke basis? Wat moet ik doen?
Het gaat om een klein bedrag (minder dan 20 €), het gaat me gewoon om het principe niet om het geld, m.i. bedrog verkoper

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 aug 2015 09:56

Waarom had je het hoesje niet onmiddellijk in de winkel gepast? Had u veel last bespaard.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 aug 2015 10:17

Waarom had je het hoesje niet onmiddellijk in de winkel gepast? Had u veel last bespaard.
Tja, als de verkoper beweert dat het hoesje past, zou ik dit ook gewoon meenemen naar huis en niet ter plaatse uit de verpakking halen om te passen, eerlijk gezegd... Tenzij het hoesje niet in een verpakking zat. Dan zou ik het inderdaad ter plekke proberen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 20 mar 2017 10:52

daar ga ik dus al zeker NIETS kopen, ziet er vooral betrouwbaar uit enal

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 mar 2017 11:24

Draadje is anderhalf jaar oud, mannen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Gebrekkige Producten”