verkoop wagen export - welke documenten

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Re: verkoop wagen export - welke documenten

#16 , 26 jul 2017 12:13

Ja dat kunnen ze.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Qsdqsdqsd
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#17 , 26 jul 2017 13:06

Dan is mijn probleem eigenlijk opgelost...

En moet mijn naam en adres eigenlijk, logisch bekeken, niet open en bloot op de verkoopsovereenkomst staan. Ze kunnen mijn nummerplaat, die duidelijk op inschrijving en verkoopsovereenkomst staat, duidelijk met elkaar linken en mijn naam en adres dus achterhalen. Waarom moet ik nog altijd mijn adresgegevens aan wildvreemden geven ? Dat is toch niet meer van deze tijd, een tijd van privacy en terreurdreiging ???

Dat ze de moderne technologie verder hun werk laten doen en stoppen met die achterhaalde regeltjes... Toch waar, wat een poespas toch allemaal !

Ik had graag even een douanekantoor opgebeld maar nergens zijn telefoonnummers te vinden. Zo staan die dus ten dienste van de Burger... je moet ter plaatse gaan en geduldig in de rij staan aanschuiven om een vraagje te stellen. Anno 2017, onbegrijpelijk !!!

Q.

Didymus
Berichten: 2061

#18 , 26 jul 2017 13:58

Bel gewoon het algemeen nummer van de douane?

Ik hoop voor u dat de douanebeambte die de export moet regelen een goede dag heeft en dat inschrijvingsbewijs niet inbeslagneemt voor het parket.

Bij bepaalde transacties zijn er vormvereisten voor het opstellen van de officiële documenten. Als de wet zegt dat een verkoopsovereenkomst de naam en het adres van de koper moet vermelden, dan is dan moet dat er op staan. Opzoekbaar voor de douane is niet voldoende. U stapt toch ook de bakker buiten met een brood, maar zonder te betalen met de woorden "Stuur de factuur maar op, de politie weet wel wie ik ben."?

Waar bent u eigenlijk zo bang voor? Terreurdreiging? Tegen een particulier die zijn auto verkoopt? :roll:
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

jef007
Berichten: 1679

#19 , 26 jul 2017 14:16

uit ervaring weet ik dat als er geknoeid is met officiele stukken, deze in beslag genomen worden door D&A voor verder onderzoek

Didymus
Berichten: 2061

#20 , 26 jul 2017 14:50

TS beseft duidelijk nog steeds niet wat voor stommiteit hij/zij heeft begaan.
"sowieso" schrijf je zo.

Qsdqsdqsd
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#21 , 26 jul 2017 16:08

De tijd brengt raad... en moeder de soep !
End of story !

Franciscus
Berichten: 38583

#22 , 26 jul 2017 16:30

Normaliter zal de douane niet alleen het inschrijvingsbewijs in beslag nemen maar uiteraard ook de auto. Met als resultaat dat het voertuig niet buiten België zal geraken tot zaak is uitgeklaard.
Plus een proces verbaal wegens beschadiging officieel stuk aanbrengen of onleesbaar maken van verplichte gegevens quid indien ze echt willen poging valsheid in geschriften.
Het is niet omdat politie of douane in systemen kan zien wat het werkelijk is dat ze die info mogen of kunnen gebruiken om een misdrijf te laten bestaan /voortduren. De mogen die info wel gebruiken voor een PV op te stellen.

Terug naar “Gebrekkige Producten”