Uw koper zal moeten kunnen bewijzen dat u 1. op de hoogte was van het gebrek en 2. dat u dit actief verborgen heeft (bijvoorbeeld de breuklijn een beetje opgevuld en daarna heel de fiets herspoten).
Deze beweringen maakt de koper (nog) niet. Enkel dat het gebrek aanwezig was op de moment van de verkoop, en dat hij dit pas achteraf te weten is gekomen toen hij deze bij de fietsenmaker binnen deed. En op basis hiervan eist hij zijn geld terug.
Nadat ik hem dit weekend via email had laten weten dat ik de fiets niet wou terug nemen (omdat ik geen weet had van mogelijke breuken én omdat hij de kans had om de fiets te inspecteren; wat hij niet gedaan had) heeft hij afgelopen weekend terug gemaild met foto's waar de breuk op te zien is, met nogmaals de vraag om de fiets terug te nemen (omdat de fiets niet in orde is en, etc...). Hij beweert trouwens dat ik een verkoopsovereenkomst getekend heb waarin staat dat de fiets in orde was: ik heb enkel een afgedrukte versie van de advertentie ondertekend die hij had meegenomen (voor hem als bescherming opdat deze fiets achteraf niet als gestolen zou kunnen opgegeven worden).
Beste Lanox, wat raadt u mij aan dat ik hem terug stuur? Want eerlijk gezegd wil ik dit hoofdstuk afsluiten, ik word er alleen maar gestresseerd van.