Pagina 1 van 1

Koffiemachine blijft kapot gaan

Geplaatst: 23 okt 2013 08:23
door alainsch
Als zelfstandige heb ik in mei 2012 een vrij dure koffiemachine (rond de 700 €) gekocht van een bekend Italiaans merk. Het toestel heeft perfect gewerkt tot half december 2012. Daarna ging het stuk. Ondertussen is ze voor de 6e keer stuk met telkens dezelfde problemen.

Het volgende scenario herhaalt zich telkens:

a) machine gaat stuk: geeft zeer regelmatig aan dat er geen water in het circuit is, terwijl dit wel zo is;
b) ik contacteer de fabrikant;
c) zij sturen ofwel een technieker die ter plaatse het toestel nakijkt (maar niks kan vinden) ofwel een koerier die het toestel ophaalt;
d) bij ophaling is het toestel een 2-tal tot soms 4 weken weg;
e) daarna een mail: uw toestel werkt perfect en wij kunnen niks doen;
f) toestel komt terug en werk dan inderdaad terug perfect... voor een paar weken/maanden;

Uiteindelijk gaat het toestel nu vandaag voor de 6e keer mee en zijn we het in totaal al bijna 3 maand kwijt geweest.

Wat kan ik hier verder doen? Nieuw/ander toestel eisen?

Alain

Re: Koffiemachine blijft kapot gaan

Geplaatst: 23 okt 2013 15:07
door Franciscus
Dat hangt af van de overeenkomst tussen de 'bedrijven'.

Re: Koffiemachine blijft kapot gaan

Geplaatst: 25 okt 2013 07:15
door alainsch
Franciscus,

Gewoon gekocht in de winkel met de "akte van vertrouwen", maar dan niet als particulier, maar door mijn vennootschap.

Alain

Re: Koffiemachine blijft kapot gaan

Geplaatst: 25 okt 2013 18:31
door Franciscus
U bent GEEN consument.
Voor u telt alleen dat wat tussen twee firma's is overeengekomen.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Koffiemachine blijft kapot gaan

Geplaatst: 28 okt 2013 11:50
door ddanck
De "akte van vertrouwen", wordt toch meegegeven, niet?

Daarin wordt toch melding gemaakt van de engagementen van de verkoper?

Re: Koffiemachine blijft kapot gaan

Geplaatst: 28 okt 2013 16:45
door Oude Belg
2.ALGEMEENHEDEN EN DEFINITIES

Alleen de huidige verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op de internetverkoop door Vanden Borre aan eindgebruikers en dit op het grondgebied van België. Alle andere voorwaarden, zelfs die hernomen op de bestelbon van de koper, zijn uitgesloten. Vanden Borre kan ten alle tijde wijzigingen aanbrengen aan deze algemene verkoopsvoorwaarden. Op lopende contracten blijven echter steeds de voorwaarden gelden die van toepassing waren op het ogenblik van de totstandkoming van de verkoop.

Vanden Borre is uitsluitend actief in België. Wij kunnen uw reservatie enkel aanvaarden indien het leveringsadres in België gelegen is. De overeenkomst kan gesloten worden in het Nederlands of het Frans, naar gelang van de keuze van de klant. Ook de verdere gegevensuitwisseling zal in één van deze beide talen gebeuren. De klant zal zich niet kunnen beroepen op het feit dat hij de gekozen taal niet voldoende beheerst om de niet-toepasselijkheid van één of meerdere voorwaarden in te roepen.

Elk geschil is onderworpen aan Belgisch recht. Enkel de Brusselse rechtbanken zijn bevoegd.

Waar vermeld, zullen de bepalingen enkel van toepassing zijn op de koop door een "consument"; dit is iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden aankopen verricht op de website.