Pagina 1 van 1

teruggaverecht

Geplaatst: 07 jun 2013 20:05
door DenPatje
Weet iemand hoe het juist werkt met de teruggaverecht van gekochte goeden.
Ik weet dat op het internet gekochte goederen terug gestuurd mogen worden minnen de 14 dagen.
Ik dacht dat dit voor winkels hetzelfde was maar dan wel binnen de 7 dagen.
Nu kocht ik een toestel in de winkel die niet deed wat er belooft werd, en continu crashten.
twéé dagen later ging ik terug naar de winkel om het toestel terug te brengen. Zij wouden het opsturen voor te laten herstellen, daar was ik uiteraard niet akkoord mee.
Na een heel hoop discussie mocht ik een nieuw toestel nemen of een cadeaubon ter waarde van het aangekocht toestel.
Zijn ze niet verplicht binnen de 7 dagen je geld terug te geven ?

Re: teruggaverecht

Geplaatst: 07 jun 2013 20:29
door Lightning
Na een heel hoop discussie mocht ik een nieuw toestel nemen of een cadeaubon ter waarde van het aangekocht toestel.
Zijn ze niet verplicht binnen de 7 dagen je geld terug te geven ?
Nee, dat zijn ze niet.
Men heeft U een mooie commerciële geste gedaan.

Re: teruggaverecht

Geplaatst: 07 jun 2013 22:03
door Turaki
De winkel mag kiezen tussen herstellen of vervangen. Enkel als dit niet mogelijk is, zijn ze verplicht om u uw geld terug te geven. Door de herstelling te weigeren, heeft u de winkel de mogelijkheid ontnomen om dit probleem op te lossen, en mag u blij zijn dat men nog wilde omruilen of een cadeaubon geven.

Re: teruggaverecht

Geplaatst: 09 jun 2013 00:42
door snellemichiel
14 dagen is voor verkoop of afstand (uitz: maatwerk) en 7 dagen is bij verkopen op salons, beurzen, thuis verkopen (uitz: maatwerk & wanneer zelf uitgenodigd) en ander vermelde.

U hebt GEEN teruggeef periode wanneer uzelf iets aankoopt in de winkel. En u neemt inderdaad de winkel het recht ter herstelling.( Art. 1649bis. § 1 BW)
U mag dus heel blij zijn met de commerciële jeste van de winkelketen. ;)