Beste forumbezoekers,
Eind vorig jaar had ik via een installateur een deel van de ramen in mijn huis laten vervangen: houten ramen met enkel glas met rolluiken werden vervangen door nieuwe ramen in kunststof met superisolerend glas en nieuwe rolluiken.
De kwaliteit van het materiaal zelf lijkt in orde, alleen is er bij de plaatsing blijkbaar iets verkeerd gelopen: via de nieuwe rolluikbakken komt er tocht binnen, aan de doorgang van het lint voel je de tocht er gewoon uitkomen. Zo heb ik natuurlijk niet veel aan superisolerend glas als de isolatie van de rolluikbakken niet goed is. De rolluikbakken zijn in mdf op maat gezaagd en jammer genoeg vastgenageld, zodat ik vrees om schade te maken als ik ze wil opendoen om te kijken hoe het zit met isolatie.
Met de winter voor de deur zou ik dit probleem liefst zo snel mogelijk opgelost zien. Ik had dit jammer genoeg niet meteen gemerkt, omdat de isolatie (of het gebrek eraan) niet zichtbaar is bij een gesloten rolluikbak. Bovendien heb ik ook niet meteen in de woning gewoond en was de tocht bij warmere temperaturen niet merkbaar. Telefonisch contact met de installateur levert voorlopig niet veel op... Wat zou ik nu best doen?
Is dit dan een zogenaamd verborgen gebrek? En hoelang geldt de aansprakelijkheid van de installateur dan?
Vriendelijke groeten,
Jozef