firma X zonneluifel

ontevredenklant
Topic Starter
Berichten: 3

firma X zonneluifel

#1 , 20 jul 2012 10:27

In september 2010 liet ik een zonneluifel installeren door de firma X.
We zijn nog geen 2 jaar later of de gemotoriseerde luifel is al defect: de luifel schuift niet helemaal terug in de bak.
X gecontacteerd en ik kon via hun website een herstellingsaanvraag indienen. Vooraleer te kunnen verzenden, moet je je akkoord verklaren met de algemene voorwaarden en de tarieven van X.
Vink je het niet aan dan kan je het natuurlijk ook niet verzenden.
Voor de herstelling rekent men sowieso een forfait aan van 55 € (onder het mom van verplaatsingsonkosten) + nog eens 45 € uurloon/man.
Op de stukken die eventueel vervangen moeten worden, zou ik wél garantie hebben.
Staan zij recht in hun schoenen of is dit omzeilen van de garantie?
Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat een toestel van nog geen 2 jaar oud reeds defect is en dat je in die 2 jaar ook al uurloon moet betalen voor de eventuele herstelling.
Heb ik recht van spreken of niet?

[naam bedrijf verwijderd:Vandebos]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 20 jul 2012 11:11

Wordt een zonneluifel niet 'onroerend' door bestemming' ? Dan heb je geen recht op de wettelijke garantie (voor consumptiegoederen) maar val je terug op de fabrieksgarantie/commerciële garantie; en meestal vallen werkuren/verplaatsingskosten dan niet onder garantie.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”