Distributiekettingen bij BMW N47 dieselmotoren

Franciscus
Berichten: 38583

Re: Distributiekettingen bij BMW N47 dieselmotoren

#16 , 20 jan 2013 18:42

En dat heeft uiteraard weer zijn gevolgen:
Verboden motortuning dus wijziging (zonder toestemming) aan voertuig voldoet het voertuig ook niet meer aan het PV van goedkeuring dus niet meer aan de afgesloten verzekering en derhalve verboden voor het verkeer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marcj
Berichten: 2

#17 , 22 aug 2013 18:22

ondertussen is er een petitie opgestart die al bijna 5000 keer getekend is

http://www.avaaz.org/en/petition/BMW_N47_engine_recall/" onclick="window.open(this.href);return false;

Risbourg
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#18 , 27 apr 2017 22:08

Beste allemaal,

Hier de zoveelste in de rij met een gesprongen ketting van de n47d20c motor van bmw
In mijn geval een 520d van 2010 met een nieuwprijs van 52000 euro
Bijna altijd bij officiële bmw garage geweest, niemand heeft ooit iets gezegd of vervangen/hersteld/... ivm met de mogelijke kettingproblemen tot wanneer het te laat is.
Nu verbergt bmw zich achter de km's (260.000) en een onderhoud of 2 dat 100 km te laat was.
10-12000 euro herstellingskost gezien de motor eraan is
Als ze geen toegift doen gaat dit een staartje krijgen: indien het wettelijk niet lukt dan op een andere manier.
Merknaamschade in het geval van de n47 problemen
Dit is Bmw onwaardig
Indien iemand z'n mailverkeer met bmw wil delen; Mn email staat open! Risbourg@gmail.com
I'm very very mad

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#19 , 27 apr 2017 22:23

260 000 km......7 jaar oud...en nog garantie????
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Risbourg
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#20 , 27 apr 2017 23:19

Neen, geen garantie meer
Maar het is een gekende productiefout met zware gevolgen
Het is niet de bedoeling dat de auto eeuwig meegaat, maar als elke BMW maar 6,5 jaar zou meegaan zou niemand er 50.000 euro aan spenderen...
Dat er onderdelen verslijten of kapot gaan ok, maar je verwacht toch ook niet dat je stuur in twee breekt of er een deur afvalt.
Google maar eens op n47 kettingproblemen
Is geen gewone slijtage e

Stef1975
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#21 , 03 mei 2017 20:52

grrrrr, vorige week in pan gevallen met onze BMW 318D van 2008. Jaren mee gebold zonder noemenswaardige problemen, 160.000 km, en nooit iemand die mij iets verteld dat dit moet vervangen worden. Tot die ene morgend, vorige week, op de E313 in Massenhoven, auto in panne.
Weg laten slepen, 450 euro sleepkosten, en verdict van de garage, waarschijnlijk ketting gebroken.
Gaan nu alles openhalen en bestek maken, maar ik hou mijn hart vast. Geef toe, je gaat geen duizenden euros aan kosten doen aan een wagen die nog maar enkele duizenden euros waard. Dus eigenlijk is het 9/10 hetzelfde als een pertotale...
Ben benieuwd naar de reactie van de garage en van BMW zelf, maar heel rooskleurig ziet dit er niet uit...

Terug naar “Gebrekkige Producten”