dodge ram mini van

Moef
Topic Starter
Berichten: 1

dodge ram mini van

#1 , 20 aug 2011 21:52

Hallo,
Wij zijn op zoek naar advies ivm volgend verhaal/probleem

Na een lange zoektocht vonden we bij een handelaar gespecialiseerd in Dodge Ram wagens een mini-van met lpg installatie (autm.transmisie) :D
29 juni tekende we een verkoopsovereenkomst en betaalden 500 euro voorschot. De handelaar beloofde de van volledigin orde te maken voor levering. We maakten hem duidelijk dat het onze bedoeling was om de van regelmatig te gebruiken om een weekendje er op uit te trekken maar ook dagelijks gebruikt zou worden voor woon-werk verkeer (+/- 30km). Dat zou zeker geen probleem stellen en hij verzekerde ons dat hij een jaar garantie gaf op onderdelen en werkuren , depannagedienst en vervangauto hoorden daar bij!
6juli haalden we de van af en betaalden de 10.500 euro, ontvingen een faktuur . De voorruit moest nog vervangen worden en was in bestelling.Hij zou ons contacteren wanneer raam en omkadering binnen was. Hier gingen we mee akkoord.
We vertelden ook dat we van plan waren dat weekend ruim 300km te rijden . Prima!! was zijn reactie als er dan nog kleine mankementen zijn komen die boven en kan ik ze voor jullie herstellen. Bij thuiskomst moesten we zelf de banden bij oppompen want de bandendruk was niet hoog genoeg, we merkten dat uitlijning nodig was , wilden niet moeilijk doen en lieten dat zelf door een bandencentrale uitvoeren
Tot onze grote spijt kwamendat weekend niet alleen kleine defecten boven( airco werkte maar op sommige standen,zelfs na uitlijning bleef het moeilijk sturen..) maar tegen het eind van de rit (met regelmatige rustpauzes) ging het waarschuwingslampje branden dat de transmissie heet liep! We contacteerden de handelaar en die zei doodleuk van laten afkoelen en met tussenstops om te koelen terug rijden. Onderweg vullden we steeds koelvloeistof aan .11 juli brachten we de wagen terug naar de garage. 18 juli was de wagen klaar en haalden we af.Bij aankomst thuis(+/- 45km) stelden we t zelfde probleem vast; weer bellen weer zelfde verhaal : koelen en binnen brengen.
Bij vertrek de volgende morgen bleek dat de transmissie heel slecht werkte en onderweg konden we enkel nog vooruit in 1e versnelling. Na talloze pogingen om de handelaar te bereiken nam hij eindelijk op maar de handelaar kon niet komen depaneren ( bleek later zat in bed te liggen ) Dus weer stukje bij beetje richting garage .
3 augustus was de wagen klaar. Nieuwe transmissie was vervangen en koelingssysteem was nagekeken.Alles moest nu zeker in orde zijn ( behalve nog steeds die voorruit)
Die namiddag deden we enkele korte ritjes (45/30/20/30km totaal 105km)
Volgende dag reinigden we de tapijten en binnenbekleding, plaatsten achteruitrijcamera... geen ritje dus.
5 augustus maken we een rit van 90 km aan een stuk en ja hoor zelfde probleem duikt op en lpg tank geeft aan leeg te zijn maar dat is onmogelijk aangezien we bij afhaling 80l lpg tankten.
Weer bellen en weer binnen doen! :evil:
19 augustus haalden we de van weer af en net toen we thuis waren kregen we al weer het eerste teken dat het terug mis liep : o/d off ging weer branden. 20 augustus na een rit van 35km staan we weer in panne met overhitte transmissie weer bellen en deze keer belooft de handelaar te komen depanneren. Na 1.5 u wachten bellen we terug en hij zegt de wagen zal al wel wat gekoelt zijn rij anders al deze richting uit. Na 18km staan we weer aan de kant en 4 u nadat we hem belde worden we uiteindelijk opgehaald , de wagen op aanhanger gezet en weer richting garage.
De handelaar wil nu een extra koeler plaatsen..
Nu heb ik wel duidelijk gesteld dat dit zijn laatste kans is om de wagen tiptop in orde te zetten. Anders eisen we geld terug of brengen we de wagen naar een andere garage gespecialiseerd in uscars,laten die daar herstellen en de handelaar betaald de rekening wanneer we samen de wagen afhalen . Bij aankomst thuis Heb ik dan ook een aangetekend schrijven gedaan waarin we dit nog eens bevestigen.
Hij replikeert:de rechter zal zien dat ik mijn best deed, dus ik win dat makkelijk als t zo ver komt.
Dat hij de wagen wel wil herstellen trek ik niet in twijfel maar ik twijfel of hij wel over voldoende kennis en gespecialiseerde mekaniekers beschikt om dit ook waar te maken.

Wat kan ik doen ? Hoe zijn mijn kansen moest ik een ingebrekke stelling moeten doen ? Hoe verloopt dit dan praktisch ?

Vreindelijke groeen en alvast bedankt

Moef

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra
Berichten: 1340

#2 , 21 aug 2011 22:33

Tja een Amerikaantje. Ik vond dit een 6/7 jaar terug ook wel iets hebben en schafte mij er zo eentje aan. Vier jaar oud en toen een dikke dikke 25 K.
Jullie betaalden +/- 11 k voor een auto van welke ouderdom ?
Zelf heb ik er regelmatig wel wat strubbelingskes mee gehad en koeling was idd één van de problemen. Zowel van de motor als van andere onderdelen
Blijkt dat die wagens niet echt gebouwd zijn voor de korte afstandjes in dit land met altijd maar afremmen en optrekken. Electrisch soms ook wel wat
problemen. Na een hevig hobbelig herstellingsparcour met veel tandegeknars de wagen binnen gedaan bij een officiele Opel/chevrolet garage die een
pak meer middelen ter beschikking had dan de meeste ik veronderstel toch wel welwillende importeurs van die exotische merken met ergens in een
hoekje hun dienst na verkoop afdeling.
Maar in amerika heb je voor deze pick ups en dergelijek hevige voor en tegenstanders van Chevy's en Dodges. In Nederland is er een website met
pick up fantiekelingen. Misschien geven zij wat meer achtergrond om je in te dijken en te beschermen tegen uw garagist.
Ik vrees dat de garagist wel eens gelijk zou krijgen want hij is onder geen enkel beding gebonden tot een bepaalde resultaatsverbintenis.
Als u maar +/- 11 k betaalde voor een dergelijk voertuig dan denk ik dat u een kat in een zak gekocht hebt of in ieder geval een wagen waarvan
men kan vermoeden dat er veel onderhoud aan zal zijn. Maar ook daar had de garagist natuurlijk wel een soort van plicht om u daar over in te lichten
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”