GPS - Live abonnement niet verlengen

vtec
Topic Starter
Berichten: 170

GPS - Live abonnement niet verlengen

#1 , 14 aug 2011 17:08

Ik heb vorig jaar een GPS gekocht met een ‘Live’ abonnement van 1 jaar (kaartupdates, flitslocaties, toegestane snelheid); gezien de beperkte tot onbestaande toegevoegde waarde van deze betalende functie (met name wat betreft mobiele flitslocaties) heb ik deze niet verlengd.
Nu stel ik vast dat alle vaste flitslocaties uit mijn toestel gewist zijn; ik heb de website van de fabrikant nagevlooid maar vindt niet terug in de verkoopsvoorwaarden dat hij dit recht heeft. Dat ik geen ‘updates’ meer krijg – uiteraard OK, maar om bestaande info die in mijn toestel geladen is te wissen, vind ik niet kunnen. Gezien mijn auto al een navigatiesysteem heeft (zonder flitslocaties, max. toegestane snelheid) is het ‘Explore More’ toestel nu waardeloos geworden. Kan ik – naast anderen waarschuwen voor deze praktijken – de fabrikant/invoerder hiervoor in gebreke stellen?

(graag geen commentaren over snelheidsduivels/wegpiraterij etc., doe jaarlijks 35.000 km en heb in 10 jaar 1 "verstrooidheidsboete" voor een snelheidsovertreding van 6 km/h - dank bij voorbaat)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
vtec
Topic Starter
Berichten: 170

#2 , 16 aug 2011 00:30

Jammer dat er een heel aantal lezers zijn van mijn post, maar dat niemand reageert op mijn vraag of de info die op mijn toestel staat gewist mag worden door de fabrikant...

puttemanp
Berichten: 618

#3 , 16 aug 2011 07:00

Als ik me niet vergis is de 'LIVE' informatie, en zeker al die over de mobiele flitslokaties dynamisch. Maw: ze staat NIET op jouw toestel, maar wordt constant via GPRS geupdate. Maw: geen abonnement, geen info.

Greets,

P.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”