Ik heb vorig jaar een GPS gekocht met een ‘Live’ abonnement van 1 jaar (kaartupdates, flitslocaties, toegestane snelheid); gezien de beperkte tot onbestaande toegevoegde waarde van deze betalende functie (met name wat betreft mobiele flitslocaties) heb ik deze niet verlengd.
Nu stel ik vast dat alle vaste flitslocaties uit mijn toestel gewist zijn; ik heb de website van de fabrikant nagevlooid maar vindt niet terug in de verkoopsvoorwaarden dat hij dit recht heeft. Dat ik geen ‘updates’ meer krijg – uiteraard OK, maar om bestaande info die in mijn toestel geladen is te wissen, vind ik niet kunnen. Gezien mijn auto al een navigatiesysteem heeft (zonder flitslocaties, max. toegestane snelheid) is het ‘Explore More’ toestel nu waardeloos geworden. Kan ik – naast anderen waarschuwen voor deze praktijken – de fabrikant/invoerder hiervoor in gebreke stellen?
(graag geen commentaren over snelheidsduivels/wegpiraterij etc., doe jaarlijks 35.000 km en heb in 10 jaar 1 "verstrooidheidsboete" voor een snelheidsovertreding van 6 km/h - dank bij voorbaat)