Auto bouwjaar 2007 - motor defect
Geplaatst: 03 mei 2011 19:20
In november 2007 heb ik een nieuwe Ford Focus gekocht; nooit problemen mee gehad, tot vorige week in panne
Nu blijkt dat de zuiger van 1 van de cilinders gebarsten is als vermoedelijk (niet vast te stellen zonder de volledige motor te verwijderen) gevolg van een verkeerde inspuiting van een van de injectoren
Dit is de analyse van de garagist waarbij de wagen steeds op onderhoud is geweest; hij heeft ook een externe firma met een camera in de motor laten kijken en deze bevestigt dat, maar hiervan kan hij geen enkel officieel bewijsstuk neerleggen
De wagen is steeds op de nodige tijdstippen bij dezelfde garagist op onderhoud geweest en hij zegt me nu dat dit een mankement is wat kan voorkomen en dat dit nooit eerder had vastgesteld kunnen worden, noch door hem, noch door de klant
Nu ben ik verder zeer ontevreden over de 'naservice' of deskundige uitleg die me werd gegeven; dus ik ben sowieso van plan een tweede opinie te vragen bij een andere erkende dealer; wat kan ik juridisch verder opeisen bij mijn gebruikelijke garagist? Welke documenten, uitgelezen computerdata of bewijzen van effectief onderhoud moet hij me kunnen voorleggen?
Heb ik andere mogelijkheden dan me gewoon neer te leggen bij 'ja jong dat is pech dat dit uitzonderlijk probleem jou net overkomt'?
Alvast bedankt
Nu blijkt dat de zuiger van 1 van de cilinders gebarsten is als vermoedelijk (niet vast te stellen zonder de volledige motor te verwijderen) gevolg van een verkeerde inspuiting van een van de injectoren
Dit is de analyse van de garagist waarbij de wagen steeds op onderhoud is geweest; hij heeft ook een externe firma met een camera in de motor laten kijken en deze bevestigt dat, maar hiervan kan hij geen enkel officieel bewijsstuk neerleggen
De wagen is steeds op de nodige tijdstippen bij dezelfde garagist op onderhoud geweest en hij zegt me nu dat dit een mankement is wat kan voorkomen en dat dit nooit eerder had vastgesteld kunnen worden, noch door hem, noch door de klant
Nu ben ik verder zeer ontevreden over de 'naservice' of deskundige uitleg die me werd gegeven; dus ik ben sowieso van plan een tweede opinie te vragen bij een andere erkende dealer; wat kan ik juridisch verder opeisen bij mijn gebruikelijke garagist? Welke documenten, uitgelezen computerdata of bewijzen van effectief onderhoud moet hij me kunnen voorleggen?
Heb ik andere mogelijkheden dan me gewoon neer te leggen bij 'ja jong dat is pech dat dit uitzonderlijk probleem jou net overkomt'?
Alvast bedankt