Akte van vertrouwen!

Nico25
Topic Starter
Berichten: 7

Akte van vertrouwen!

#1 , 06 apr 2011 13:28

Enkele jaren geleden, 4 voor exact te zijn heb ik bij een electrozaak die onderdeel is van een grotere keten een wasmachine gekocht. Tijdens deze aankoop heeft de verkoper mij gepusht om een garantie verlenging te kopen, een zogenoemde “akte van vertrouwen”. Deze verkoper vertelde mij letterlijk dat ik door deze “akte van vertouwen” er ook alle vertrouwen in kon hebben dat ik sowieso recht heb op 5 jaar volledige omnium bijstand en ik gedurende deze 5 jaar ook geen nieuw toestel zou hoeven te kopen. Deze akte van vertrouwen koste mij € 100 bovenop mijn aankoop.

Nu 4 jaar later is mijn wasmachine stuk, en bel ik naar de garantie dienst van deze keten waar ze mij een beschrijving vragen van wat de wasmachine wel en niet doet om zo de technieker beter te kunnen uitrusten wanneer deze zou komen. Een halve dag later word ik opgebeld door een medewerker die me doodleuk vertelt dat ik niet kan genieten van een herstelling aangezien deze herstelling meer zou kosten dan een nieuwe wasmachine. Hij doet mij een voorstel om mijn wasmachine te laten ophalen en er de afgeschreven waarde voor uit te keren in een van hun filialen. Deze restwaarde is een waarde van € 150 en ik zou er weer zo een akte van vertrouwen bij krijgen t.w.v. € 100. Ik ben niet akkoord gegaan met deze deal en heb aangedrongen een technieker langs te sturen, hij kan toch niet van achter een telefoontoestel zeggen dat dit niet te herstellen is? En hoe zit het dan met deze garantie verlenging, waar is mijn “akte van VERTROUWEN”? Kan iemand mij adviseren wat voor stappen ik kan ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 06 apr 2011 14:05

Enkele jaren geleden, 4 voor exact te zijn heb ik bij een electrozaak die onderdeel is van een grotere keten een wasmachine gekocht. Tijdens deze aankoop heeft de verkoper mij gepusht om een garantie verlenging te kopen, een zogenoemde “akte van vertrouwen”. Deze verkoper vertelde mij letterlijk dat ik door deze “akte van vertouwen” er ook alle vertrouwen in kon hebben dat ik sowieso recht heb op 5 jaar volledige omnium bijstand en ik gedurende deze 5 jaar ook geen nieuw toestel zou hoeven te kopen. Deze akte van vertrouwen koste mij € 100 bovenop mijn aankoop.
Tot zover wat de verkoper u verteld heeft...........Neem nu het document met de garantievoorwaarden (ja dat met die saaie tekst in kleine lettertjes) dat u bij uw aankoop ontvangen hebt. Lees dat een keer en kijk in hoeverre die voorwaarden overeenstemmen met het voorstel dat ze u nu doen. U zal merken dat dat verbazend goed zal overeenstemmen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 apr 2011 10:22

Tot nu toe nog maar weinig goeds gehoord over die bewuste keten die met dat soort "Aktes van vertrouwen" werkt. (Toch leuk dat iedereen weet over welke keten het gaat, zonder ook maar een naam te vermelden ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

mava105
Berichten: 22287
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 27 apr 2011 15:35

dergelijke "aktes van vertrouwen", bijkomende of verlengde waarborg, anti-diefstalwaarborg, enz...en al dit soort zaken die verkopers u proberen aan te smerenNOOIT nemen. Ze kosten u gewoonlijk meer dan dat u er aan wint, of ze zijn niet van toepassing als je ze nodig hebt.
Loop gewoon het risico, en je zal uiteindelijk goedkoper uitkomen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 apr 2011 14:16

Kan ik beamen een bepaalde keten die GSM's en abonnementen verkoopt, probeert hun klanten ook systematisch een extra "verzekering" aan te smeren bij elke verkoop van een GSM. Pure geldklopperij!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

DolceVita
Berichten: 84

#6 , 28 apr 2011 14:54

Bij "voor u zetten we de puntjes op de ë" klopt dit wel.
Bij aankoop van een tv heb ik deze verzekering van €150 er ook bijgenomen.
Na 3 jaar had ik plots geen beeld meer, telefoontje gedaan, volgende dag kwam er een technieker, tv kon niet meer gemaakt worden, vervangtoestel gekregen en de volgende week had ik nieuwe tv.

Terug naar “Gebrekkige Producten”