Opengemaakte en bechadigde levering van Led Lampjes.

ovi
Topic Starter
Berichten: 104

Opengemaakte en bechadigde levering van Led Lampjes.

#1 , 22 mar 2011 13:11

Ik heb G4 ledlampjes besteld voor de motorhome bij Deboled in Nederland en zijn gisteren in mijn briefenbus gestoken.

De verpakking met van die luchtbolletjes plastiek is in het midden gewoon opengescheurd? Dan hebben ze elk zakje opengetrokken terwijl het gewoon doorschijnende zakjes zijn??? ook is de verpakking niet terug dichtgeplakt en zo in de brievenbus gestoken!
Heb naar de post getelefoneerd maar daar krijg je dan na 3 keer doorverbonden te worden iemand aan de lijn die van niks iets weet en verteld dat ze het niet kunnen achterhalen wie dat gedaan heeft. Je kan trouwens blijkbaar niet meer gewoon naar uw postkantoor bellen? Als je het nummer van het postkantoor draait kom je in Antwerpen terecht en ze konden mij niet met het postkantoor in Keerbergen zelf verbinden maar wel met de pakjesdienst en daar kreeg ik dan te horen dat ze mij niet konden antwoorden???
Ondertussen vastgesteld dat één van de lampje geplooit is en dus de minuscule sodeerpuntjes zeker en vast beschadigd zullen zijn dus ga dit zeker niet in de motorhome monteren!
Ik heb "Deboled" een mailtje sturen om te vragen of ze even kunnen achterhalen wat er juist gebeurd is maar zou toch al willen weten wat mijn rechten zijn?
Staat geen "ordernummer" op de verpakking dus de uitleg v/d post dat het waarschijnlijk een pakjesdienst is die het geleverd heeft gaat niet op.
Ik bestel regelmatig onderdelen in Engeland en Amerika voor mijn oldtimer en als het geleverd wordt door een pakjesdienst zit er ook altijd een bon bij die je zelfs moet aftekenen.
Bij de post dus vriendelijk afgewimpeld na eerst een 10 minuten te zijn doorverbonden en vindt dit niet kunnen.
Wat kan ik doen?

D.b.v.

Verlinden Ivo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3540
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2011 13:16

Volgens Belgisch recht is de verkoper verantwoordelijk voor het transport van het aangekochte product. Geen idee of dit nu valt onder Belgisch of Nederlands recht.

ovi
Topic Starter
Berichten: 104

#3 , 23 mar 2011 10:54

De firma heeft mij een vriendelijke mail gestuurd dat ze alles naar België opsturen via een pakjesdienst en dat daar niks onregelamtig gebeurd is.
Ondertussen met de ombusdienst v/d post getelefoneerd en de foto's van de opengescheurde verpakking doorgemaild en ze zij er mee bezig.
In Keerbergen ben ik gisteren even zelf op de post geweest maar heel onvriendelijk behandelt en het is de mevrouw v/d ombusdienst die daarjuist zelf ook even getelefoneerd heeft en ook heel onvriendelijk beantwoord is die er voor gezorgt heeft dat de postmeester mij morgen zal bellen.
Kan ik ondertussen geen klacht neerleggen bij de politie tegen de post wegens schending van het briefgeheim want ze vermoed dat mijn klacht via de ombusdienst niet veel gaat uithalen?

Reclame

Gebruiker34
Berichten: 334

#4 , 23 mar 2011 14:29

Wanneer tussen het moment van verzenden en ontvangen het product beschadigt raakt, blijft de verkoper verantwoordelijk.

Klacht neerleggen bij het Europees Centrum voor de Consument België (ECC):
E-mail: info@eccbelgium.be
Website: http://www.eccbelgie.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mar 2011 16:02

Ik begrijp niet goed dat de firma iets opstuurt via een pakketdienst, en dat het bij u afgeleverd wordt door de post? Een pakketdienst levert toch zelf af tot aan het leveradres?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ovi
Topic Starter
Berichten: 104

#6 , 25 mar 2011 10:43

Wanneer tussen het moment van verzenden en ontvangen het product beschadigt raakt, blijft de verkoper verantwoordelijk.

Klacht neerleggen bij het Europees Centrum voor de Consument België (ECC):
E-mail: info@eccbelgium.be
Website: http://www.eccbelgie.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tip!

ovi
Topic Starter
Berichten: 104

#7 , 25 mar 2011 10:48

Ik begrijp niet goed dat de firma iets opstuurt via een pakketdienst, en dat het bij u afgeleverd wordt door de post? Een pakketdienst levert toch zelf af tot aan het leveradres?
Volgens deze firma levert TNT hun pakjes binnen Nederland maar blijkbaar hebben deze het dus bij de pakjes dienst v/d post afgeleverd en ze vinden dus dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de schade en ik heb dus ook geen garantie? :?
Wel hebben ze voorgesteld om een gratis lamje op te sturen ter vervanging van dat volledig verwrongen exemplaar en moet ik enkel de helft v/d transportkosten betalen.

Vandebos
Berichten: 16087

#8 , 25 mar 2011 11:10

Verkoper zal zijn schade dienen te verhalen op de pakketjesdienst, dat is niet uw probleem.

ovi
Topic Starter
Berichten: 104

#9 , 24 mei 2011 09:54

Verkoper zal zijn schade dienen te verhalen op de pakketjesdienst, dat is niet uw probleem.
Ter vervanging v/h beschadigde lampje hebben ze mij een gratis lampje opgestuurd mits betaling v/d helft v/d verzendingskosten.
Toch beter dan niets! :wink:

Terug naar “Gebrekkige Producten”