defect aan Inbouwhaard

marcoc01
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Puurs

defect aan Inbouwhaard

#1 , 16 mar 2011 20:22

Hallo allemaal. Ik ben Marc en Kom uit Puurs. Ben een beetje nieuw hier. Dus sorry dat ik wat foutjes maak.
Geschiedenis
Al geruime tijd is mijn inbouwhaard op gas buiten werking.
De leverancier, die ook het toestel heeft geplaatst, is al meerdere keren langs geweest. Maar hij kan het probleem niet oplossen.
Hij heeft alles al vernieuwd. Toch de haard wil niet branden.
Na contact met de fabriek, ook invoeder voor België, wordt het probleem niet opgelost.
Het toestel is net buiten garantie ongeveer 2.5 jaar oud.
De haard is onze hoofd verwarming. Dus we zitten letterlijk in de kou.
Vraagje:
Weet er iemand waar en hoe ik klacht kan neerlegen, tegen de leverancier en de invoeder.
Bedankt
Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 16 mar 2011 20:36

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
in deze link staat de wetgeving van garantie.
De eerste fout is begonnen tijdens de 2 jarige periode.
Dan kan er volgens mij toch geen probleem zijn.
U hebt een overeenkomst met de leverancier dus de plaatser niet met de invoerder

marcoc01
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Puurs

#3 , 16 mar 2011 20:54

Franciscus bedankt voor je antwoord.
De haard had 2 jaar garantie het probleem stelde zich 3 maand later.
Dus jammer geen garantie.
Bedankt
Met vriendelijke groeten

Reclame

marcoc01
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Puurs

#4 , 17 mar 2011 18:14

Zijn er nog mensen met nuttige informatie?
Bedankt
Met vriendelijke groeten

EvilFreD
Berichten: 677

#5 , 17 mar 2011 18:19

2 jaar is de wettelijke garantietermijn.
Producenten bieden nog wel eens 5 jaar garantie aan.
Misschien bij u ook van toepassing?
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#6 , 18 aug 2011 00:00

Grote kans dat economisch inspectie zijn handen ervan aftrekt ... Heb zelf een tijdje geleden telefoon van hen gekregen met de melding dat ze mijn klacht niet konden behandelen omdat het een garantiekwestie was en ze waren daarin niet bevoegd, zeiden ze. Heel raar, want onlangs kwam nog in de media iets over garantie en economische inspectie.

Soit ...

Begin met economische inspectie maar als je daar bot vangt ga je moeten doen wat de economische inspectie mij aanraadde: naar de vrederechter stappen.

Je moet wel al minstens eens een aangetekende brief gestuurd hebben naar de handelaar waar je de haard gekocht hebt. Anders kan je moeilijk bewijzen dat je al veel geklaagd hebt.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Gebrekkige Producten”