Barst(en) in PU vloer

BozeKlant
Topic Starter

Barst(en) in PU vloer

#1 , 28 feb 2011 08:43

Hi,

We wonen nu zo'n 2 jaar in onze nieuwbouw woning en onze PU gietvloer begint barsten te vertonen.
De reactie die we kregen toen we dit probleem aankaartten, was 'Dat is normaal, een nieuwbouw zet zich altijd een beetje en boven de zettingsvoegen komen dan barsten voor'.

Mijn vraag: moet de vloerder dit niet sowieso kosteloos herstellen
- want er is toch 10 jaar garantie voor bouw gerelateerde zaken ?
- als het 'normaal' is dat een nieuwbouw zich zet, is het toch ook normaal dat je maatregelen neemt om barsten te voorkomen boven de zettingsvoegen
- (en als het niet 'normaal' is, dan lijkt het me een productfout en dan zou het toch ook moeten hersteld worden)

Houdt dit steek of zit ik met een misvatting naar aansprakelijkheid van de aannemer (vloerder) in dit geval ?

Alvast bedankt voor jullie opinie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 08 mar 2011 10:02

Wie zegt dat de fout in de pu vloer zit ?
Spreek ook uw architect daar voor aan hij /zij is de eindverantwoordelijke + uw verzekering.
En op zetting van een gebouw kunnen geen 100 % voorafgaande beschermende maatregelen worden genomen.
Alleen al het wegpompen van grondwater voor straatwerken enkele km verder kan een oorzaak zijn ook al gaat
het over maar een paar mm.
Bij een 150 jaar oud huis in Gent werd de kelder gerenoveerd en gedroogd. De standleiding van de chauffage die
over het kelder gewelf in de chappe liep naar eerste verdiep die er reeds 30 jaar lag verschoof enkele mm en
kraakte. Verzekering is tussen beide gekomen. Daarvoor dienen ze namelijk. Om behoed te zijn voor zaken waar
uiteindelijk alleen Murphy's Law voor verantwoordelijk is
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”