Levensgevaarlijke productiefout.

xofide
Topic Starter
Berichten: 1

Levensgevaarlijke productiefout.

#1 , 22 feb 2011 12:37

Een 2-tal weken geleden kocht ik een doos munitie van een Amerikaanse producent bij een winkel gelegen in België. Gelukkig heb ik de kogels eerst eens bekeken alvorens ze te gebruiken, want blijkt dat een van de kogels een productiefout vertoont. De slagpin van de kogel is niet goed afgewerkt en loopt niet gelijk met de huls van de kogel maar steekt er lichtje uit, het lijkt erop alsof ze verkeerd is uitgesneden.
Ik heb contact opgenomen met de invoerder van deze munitie voor de Benelux en zij waren heel verbaasd hierover en zeiden mij dat ze dit nog nooit gehoord hadden. Volgens hen is de kans op dergelijke productiefout zo goed als onbestaand gezien de strenge normen in Amerika en de gevaarlijkheid van dit product. Ik weet niet goed wat de gevolgen waren geweest als ik dit niet tijdig had opgemerkt maar ik vermoed dat de kogel zou zijn afgegaan bij het sluiten van het geweer met alle gevaren van dien zowel voor mezelf als voor mijn collega-jagers.
Wat kan ik nu ondernemen? En tot wie kan ik me best wenden?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 22 feb 2011 12:47

Ik veronderstel dat u het slaghoedje bedoelt?

De producent zelf onmiddellijk contacteren met batchnummer en gegevens importeur.

Indien u de gegevens van de producent niet onmiddellijk terugvindt mag u me steeds de naam via pb zenden.

EvilFreD
Berichten: 677

#3 , 22 feb 2011 14:09

Volgens mij draagt ook hier de VERKOPER de volle verantwoordelijkheid voor de producten die hij verkoopt.
Het is niet omdat het een gevaar inhoudt dat de koper ineens direct met de fabrikant zou moeten communiceren.
Niet tegenstaande het feit dat die waarschijnlijk graag op de hoogte gesteld wordt van het probleem.
En wanneer u zeker wilt zijn dat dat gebeurt, dan KUNT u deze contacteren. Maar u hoeft niets.
Wat betreft de geleden schade is uw verkoper u één nieuwe kogel verschuldigt :)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38643

#4 , 22 feb 2011 14:40

patroon ... de kogel is dat wat wegvliegt al algemeen derwaartse richting

EvilFreD
Berichten: 677

#5 , 22 feb 2011 14:42

akkoord
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 22 feb 2011 15:31

*kuch* hopelijk wegvliegt...

mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 22 feb 2011 16:25

Poster koop munitie en weet nog niet eens het verschil tussen een slagpin en een slaghoedje.
En dan zijn ze verbaast dat er ongevallen gebeuren. Hopelijk weet hij wat de voorkant van zijn geweer is en schiet hij er zijn eigen kop niet af. :lol:

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 feb 2011 17:20

Hopelijk weet hij wat de voorkant van zijn geweer is en schiet hij er zijn eigen kop niet af. :lol:
Noemen natuurliefhebbers dit geen "natuurlijke selectie"? In ieder geval zal hij het geen twee keer doen. :lol:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Gebrekkige Producten”