Verantwoordelijkheid verkoper/producent

EvilFreD
Topic Starter
Berichten: 677

Verantwoordelijkheid verkoper/producent

#1 , 06 feb 2011 13:37

Wie is verantwoordelijk wanneer van een product de inhoud niet blijkt overeen te stemmen met de vermelding op de verpakking?
In dit geval heb ik het over verpakkingen waar 10 stuks in horen in te zitten, maar er maar 8 of 9 in blijken te zitten.
De verpakkingen van 10 stuks zitten op hun beurt weer met 20 of 24 verpakt in een gesloten doos die niet geopend is geweest bij de verkoper.
Dus van producent naar winkel en dan naar consument, maar tussentijds niet geopend.

Voor zover mij bekend is de verkoper verantwoordelijk. Die moet maar controleren wat hij verkoopt.
Maar ik laat me graag verbeteren :)

edit: en uiteraard is de consument pas thuis tot de vaststelling gekomen dat de inhoud niet overeenstemd met de beschrijving op de verpakking.
(de verpakkingen zijn overigens nog wel ongeopend)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 06 feb 2011 14:46

Kan je het eventueel bewijzen aan de hand van het gewicht van de doos? Als deze met 10 eenheden bv 1kg zou moeten wegen en ze weegt slechts 810g. Dan zou ik eerder rechtstreeks met de producent contact opnemen...

EvilFreD
Topic Starter
Berichten: 677

#3 , 06 feb 2011 17:16

De doos bevat verschillende verpakkingen van 1 kg. (12, 20 of 24)
verpakkingen bevatten 10 stuks van 100 g.
Ik weet niet wegen van het geheel een duidelijk bewijs aflevert. Het gaat slechts om een algeheel van 300 g.
Het is ook mogelijk dat 1 verpakking die in wel in orde was reeds geopend is.

Het gaat hier trouwens niet om door mij aangekochte goederen, maar om een vraag van iemand anders en een passend advies mijnerzijds.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”