auto vraagje

emirson86
Topic Starter
Berichten: 5

auto vraagje

#1 , 13 nov 2010 20:37

Hallo mensen,

ik had een klein vraagje,

ik ben een auto handelaar als hobby,

ik had vorige maand een auto gekocht tot eergisteren had ik hem in bezit, nu is die al ingeriuld,

maar wil tog nog vragen hoe het zit met de rechten,

ik zag om tweedehandsadvertentie MP de auto staan met alleen een deuk in de achter bumper en achterklep, op de advertentie stond achterschade, motorisch technische 100%

dus ben ik gaan kijken,en uiteindelijk heb ik hem gekocht,

maar al gauw kwamen de problemen boven water,

de motorolie was ver boven de maximum peil gevuld, Teveel dus,

dus heb ik de olie meteen vervangen en netjes op de maximumpeil gevuld, hij begon enorm te tikken, en de olie die eruit kwam was veelste dik, Om de tik niet hoorbaar te maken,

toen heb ik de blok losgehaald,en wat zie ik, 2 nokkenassen helemaal versleten en gerimpeld, zittingen van zowel de blok en kop zijn versleten, meer dan de helft van de hydrolica is stuk werkt niet meer goed,

dus heb ik er 2500 tegenaan gegooid, en nog deed de motor het slecht, toen ben ik maar weze stoppen met vernieuwen,en bedacht dat ik achteraf beter een nieuwe motor kon kopen,

de boxen zijn eruit gehaald de deur schakelaars werkten niet, de compleet verlichting draadboom is verkeerd aangesloten, veel zekeringen zijn stuk, 3 grote spijker in de band,

dakraam doet het niet, electrische ramen doen het niet, electrische spiegels doen het niet, de elektro motortjes zijn eruit gehaald,

airco werkt niet 100% sommige dingen zijn geplakt. waardoor alles binnen een week weer zoas het oude was,

accu was overleden, werdt me gezecht dat hij telang stond vandaar,dat het nog een hele goeie accu is etc etc heeft hem geladen voor me,

Ik vondt het al raar dat toen ik erin wou rijden dat ik dat niet mocht, omdat hij niet verzekerd was enzo, dus heb ik alleen de motor kunnen horen, alleen starten en uitzetten,

en verder nog een paar kleine dingen,

Ik kocht hem alleen enkel omdat hij achterschade had, en heel duidelijk dat hij geen motor schade had en technische perfect inorde was,

en op papier heeft hij me laten tekennen voor de achterkant zoals dit

verkocht datum etc etc

helemaal onderaan

met schade

zoals gezien en accoord bevinden zonder garantie,

ik dacht dat het alleen maar om de bumper en achterklep schade ging, maar heeft deze meneer dus een slim spel van gemaakt,

als ik hem aangeef zal hij me zeker aanwijzen op de blaadje met zoals gezien en accoord bevonden zonder garantie met schade, Hij hij zelf dat het 100% was motorische en technische alleen achterschade en kofferklep schade,

Als ik naar de rechter was geweest had ik dan kans op mijn geld terug vordering plus de gemaakte kosten ruim boven de 2500euro,

in vervolg zal ik op het blaatje laten zetten om wat voor schade het gaat, en niet alleen maar MET SCHADE, daarmee kan hij elk schade ontduiken,

Had ik kans om de zaak te winnen en geld terug te krijgen?

M.V.G e

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22332
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 nov 2010 10:12

Als je autohandelaar wil zijn (ook als hobby) moet je iets van die zaken afweten, denk je ook niet.
Laat het een goede en dure les zijn. Ik denk niet dat je nog centen gaat terugzien van de verkoper, die blijkbaar ook zo'n hobby autohandelaar is, maar dan één die er meer vanaf kent dan jij.

Lightning

#3 , 14 nov 2010 12:25

Enkel als er bedrog van de kant van de verkoper kan bewezen worden maakt u een kleine kans om de aankoopprijs terug te vorderen. Wat die kleine kans echter nagenoeg tot nihil reduceert is het feit dat u blijkbaar een wagen met schade gekocht hebt (zo op de verkoopovereenkomst vermeld) zonder dat de schade gespecificeerd werd. Ook uw kans om bedrog van de verkoper te bewijzen hebt u door zelf reeds uitgebreid te sleutelen aan de wagen nagenoeg teniet gedaan.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”