Pagina 1 van 1

fouten in geleverde keuken

Geplaatst: 10 aug 2010 09:18
door jg2310
er werd bij ons een keuken geleverd, die wij hebben laten plaatsen door iemand anders.
achteraf bleek die keuken gebrekkig te zijn, en kregen wij verschillende scheuren in de wanden.
De leverancier is langsgekomen en heeft de fout erkend, een nieuwe keuken zal geleverd worden.
Probleem echter is dat iemand anders de keuken heeft geplaatst.
Nu wil de keukenleverancier de keuken niet plaatsen, omdat dit aanvankelijk ook niet gebeurde.
Maar wat met de plaatsingskosten voor de tweede keuken? waarop zou ik mij kunnen beroepen tegenover de leverancier?

Re: fouten in geleverde keuken

Geplaatst: 10 aug 2010 10:04
door Veebee
Zijn die gebreken er gekomen door de gebrekkige materialen of door de persoon die ze geplaatst heeft? De leverancier heeft ze niet geplaatst, dus je kan hem toch niet verplichten het nu wel te gaan doen? Heb je al contact genomen met de persoon die ze geplaatst heeft?

Re: fouten in geleverde keuken

Geplaatst: 10 aug 2010 15:01
door jg2310
het was de fout van de leverancier, dus de fabrikant van de keuken. De fouten kwamen pas aan het licht na gebruik van de keuken, dus konden niet vooraf voorzien worden. De plaatser van de keuken heeft niets fout gedaan.

Re: fouten in geleverde keuken

Geplaatst: 10 aug 2010 15:02
door jg2310
Het gaat dus eigenlijk om extra kosten die moeten gebeuren omdat de eerst geleverde keuken niet in orde was vanwege een fout van de fabrikant.

Re: fouten in geleverde keuken

Geplaatst: 10 aug 2010 16:50
door Veebee
Wat ik zou proberen is de plaatser een bestek te laten opmaken voor het opnieuw plaatsen en ga na bij de leverancier of hij bereid is dit bedrag te betalen dan wel dat hij de werken komt uitvoeren.
Zie wel dat je alles op papier staan hebt en heb je op papier staan dat de gebreken ten schulde vallen van de leverancier?