Dodge Ram herstelling duurt reeds meer dan 3 maanden
Geplaatst: 01 aug 2010 23:09
Hallo,
Even kort onze situatie schetsen:
Op 21/04 komt onze Dodge Ram in panne te staan. We bellen onze garagist op (gespecialiseerd in amerikaanse wagens) met de vraag of we de wagen naar hem kunnen laten depanneren. Hij stemt hierin toe. Wij vragen de garagist een prijsofferte op te maken ... deze hebben we tot op heden (1/08) nog steeds niet ontvangen.
Het blijkt dat de motor zonder olie zat, hierdoor is de krukas en zijn verschillende pistons kapot. De eerste 3 weken doet de garagist niks, maar vindt het ook niet nodig om ons te melden dat hij gedurende deze periode niet aan de auto zal beginnen. We moeten steeds zelf contact opnemen voor een stand van zaken. Hij belooft ons een vervangwagen, maar ook deze belofte moet steeds wijken ... morgen, overmorgen ...volgende week. Uiteindelijk krijgen we een vervangwagen voor een korte periode, daarna een andere wagen die héél onveilig was om mee op baan te komen. Ondertussen hebben we al meer dan een maand geen (vervang)wagen meer. Dit heeft nogal wat gevolgen natuurlijk ... ik werk in ploeg en kan onmogelijk op openbaar vervoer rekenen.
De stukken die volgens de garagist kapot waren worden vervangen. Eindelijk wordt de wagen ons terug beloofd op 18/06. Die dag zou hij ons opbellen om te laten weten wanneer we die mochten ophalen ... geen bericht, we bellen zelf en krijgen de mededeling dat hij maar zondag een testrit zal maken van zo'n 200km om zeker te zijn dat alles in orde is. Op zondag horen we hem weer niet ... bellen dus zelf en krijgen te horen dat de herstelling niet doeltreffend was, dat we toch een nieuwe motorblok moeten kopen of een 2de hands, maar daar wil hij zich niets van aantrekken ... aan ons dus om een motorblok aan te schaffen!!!
Wij stelden ons toen al de vraag hoe hij met zekerheid kon weten of dat motorblok het probleem was. We namen contact op met een bedrijf waar ze motoren reviseren en die vonden het ook nogal onwaarschijnlijk en stelden ons een analyse van de motorolie voor om na te gaan of er bepaalde metalen ofzo in de olie zaten. Uit de analyse bleek dat er enkel zand in zat ... volgens hen mogelijk dat de motor valse lucht zoog en dat daardoor ook voordien de olie opgebruikt was ... we vertellen dit aan onze garagist ... die begint te twijfelen ...
Ondertussen hebben we op 30/07 een aangetekend schrijven naar onze garagist gestuurd ... om een deftige prijsofferte op te vragen en onze wagen op een eerlijke termijn (uiterlijk 15/08) eindelijk volledig in orde af te leveren (en ook met de vraag ons alsnog voor de resterende tijd een vervangwagen te bezorgen).
We kregen vandaag een mail terug:
Gezien er teveel vitale onderdelen defect zijn t.g.v. zonder olie te rijden en oververhitting is het motorblok toe aan revisie (enkel zuigers en krukas vervangen is niet voldoende). Bijgevolg jaagt dit de kostprijs een flink stuk de hoogte in.
De beste oplossing is naar mijn mening een recent occasie motor. Deze zal snel 3500 á 4000€ kosten.
Of een nieuwe motor met fabrieksgarantie, die te verkrijgen is bij GMB, tel. 056/ 20 13 00. Ik vermoed dat deze rond de 8000€ bedraagt.
Het motorblok laten reviseren is om problemen vragen naar garantie toe!!
De montage en demontage van de motor zelf komt al gauw op een 2500€.
Welke oplossing verkies u?
Wij zijn op verlof t.e.m. 20 augustus. Ik kan wel nog deze week evt. een motor bestellen.
DUS : nu krijgen we ineens nog doodleuk te horen dat er verlof is tem 20 augustus ... bovendien vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat een GOEDE GARAGIST bij het volledig openen en uiteen halen van de motor niet gezien heeft dat er "teveel vitale onderdelen defect zijn waardoor het motorblok aan revisie toe is" ...
Heeft er iemand goede raad voor ons?
Hoe aanpakken?
Alvast bedankt!
Even kort onze situatie schetsen:
Op 21/04 komt onze Dodge Ram in panne te staan. We bellen onze garagist op (gespecialiseerd in amerikaanse wagens) met de vraag of we de wagen naar hem kunnen laten depanneren. Hij stemt hierin toe. Wij vragen de garagist een prijsofferte op te maken ... deze hebben we tot op heden (1/08) nog steeds niet ontvangen.
Het blijkt dat de motor zonder olie zat, hierdoor is de krukas en zijn verschillende pistons kapot. De eerste 3 weken doet de garagist niks, maar vindt het ook niet nodig om ons te melden dat hij gedurende deze periode niet aan de auto zal beginnen. We moeten steeds zelf contact opnemen voor een stand van zaken. Hij belooft ons een vervangwagen, maar ook deze belofte moet steeds wijken ... morgen, overmorgen ...volgende week. Uiteindelijk krijgen we een vervangwagen voor een korte periode, daarna een andere wagen die héél onveilig was om mee op baan te komen. Ondertussen hebben we al meer dan een maand geen (vervang)wagen meer. Dit heeft nogal wat gevolgen natuurlijk ... ik werk in ploeg en kan onmogelijk op openbaar vervoer rekenen.
De stukken die volgens de garagist kapot waren worden vervangen. Eindelijk wordt de wagen ons terug beloofd op 18/06. Die dag zou hij ons opbellen om te laten weten wanneer we die mochten ophalen ... geen bericht, we bellen zelf en krijgen de mededeling dat hij maar zondag een testrit zal maken van zo'n 200km om zeker te zijn dat alles in orde is. Op zondag horen we hem weer niet ... bellen dus zelf en krijgen te horen dat de herstelling niet doeltreffend was, dat we toch een nieuwe motorblok moeten kopen of een 2de hands, maar daar wil hij zich niets van aantrekken ... aan ons dus om een motorblok aan te schaffen!!!
Wij stelden ons toen al de vraag hoe hij met zekerheid kon weten of dat motorblok het probleem was. We namen contact op met een bedrijf waar ze motoren reviseren en die vonden het ook nogal onwaarschijnlijk en stelden ons een analyse van de motorolie voor om na te gaan of er bepaalde metalen ofzo in de olie zaten. Uit de analyse bleek dat er enkel zand in zat ... volgens hen mogelijk dat de motor valse lucht zoog en dat daardoor ook voordien de olie opgebruikt was ... we vertellen dit aan onze garagist ... die begint te twijfelen ...
Ondertussen hebben we op 30/07 een aangetekend schrijven naar onze garagist gestuurd ... om een deftige prijsofferte op te vragen en onze wagen op een eerlijke termijn (uiterlijk 15/08) eindelijk volledig in orde af te leveren (en ook met de vraag ons alsnog voor de resterende tijd een vervangwagen te bezorgen).
We kregen vandaag een mail terug:
Gezien er teveel vitale onderdelen defect zijn t.g.v. zonder olie te rijden en oververhitting is het motorblok toe aan revisie (enkel zuigers en krukas vervangen is niet voldoende). Bijgevolg jaagt dit de kostprijs een flink stuk de hoogte in.
De beste oplossing is naar mijn mening een recent occasie motor. Deze zal snel 3500 á 4000€ kosten.
Of een nieuwe motor met fabrieksgarantie, die te verkrijgen is bij GMB, tel. 056/ 20 13 00. Ik vermoed dat deze rond de 8000€ bedraagt.
Het motorblok laten reviseren is om problemen vragen naar garantie toe!!
De montage en demontage van de motor zelf komt al gauw op een 2500€.
Welke oplossing verkies u?
Wij zijn op verlof t.e.m. 20 augustus. Ik kan wel nog deze week evt. een motor bestellen.
DUS : nu krijgen we ineens nog doodleuk te horen dat er verlof is tem 20 augustus ... bovendien vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat een GOEDE GARAGIST bij het volledig openen en uiteen halen van de motor niet gezien heeft dat er "teveel vitale onderdelen defect zijn waardoor het motorblok aan revisie toe is" ...
Heeft er iemand goede raad voor ons?
Hoe aanpakken?
Alvast bedankt!