We hadden een hotel geregeld voor 3 dagen in Heyd bij Durbuy. [naam hotel verwijderd aangezien klachten wegens laster en eerroof duurder kunnen uitvallen dan de kosten tot op heden: Vandebos]
Even onze bedenkingen over het hotel :
--Onthaal: allesbehalve een warm onthaal… Na 2x te bellen (zo’n 5 min later) werd de deur geopend door iemand die het hotel verliet… (bleek de eigenaar te zijn)
--Zo zijn wij binnen geraakt en moesten dan nog even wachten voor we onthaald werden.
--Men toonde ons wat we wilden als ontbijt en toonde ons de weg naar de kamer met de nodige uitleg over de kamer.
--De kamer: helemaal niet zoals op reclame foto’s voorgesteld. De foto’s zijn een optisch bedrog!
--Kamer veel te klein, men heeft amper plaats om de bagage te zetten (geen kasten voorzien).
--“jacuzzi” niet aantrekkelijk. Ook geen plaats om je badkamerspullen kwijt te kunnen.
--Informatie: 2 verschillende versies : er was niets om te eten, het dichtstbijzijnde stad was ‘Bomal’ volgens de persoon aan het onthaal. We besloten om te vertrekken. Uiteindelijk deelde de eigenaar van het hotel ons mee, dat wij toch een schotel konden krijgen, indien gewenst… We voelden ons al helemaal niet welkom in het hotel door het onthaal en de kamer die teleurstellend was… Het was niet wat we mochten verwachten volgens de foto’s!
We besloten om niet te overnachten in het hotel, vanwege de te kleine kamer en gebrek aan service.
De persoon aan het onthaal was niet akkoord en vroeg ons het totale bedrag te betalen… Wij hadden al een voorschot betaald van 100 euro.… We gaven de sleutel terug en stapten in onze wagen en vertrokken. Wij Waren amper weggereden toen een ‘jeep’ ons klem reed. Er was geen uitweg meer…
Twee mannen stapten uit de jeep, de eigenaar, en een onbekende man, keken in de wagen om te zien of er bagages waren… Hij eiste de volledige betaling van ons verblijf, door verbale agressie en intimidatie (wij zaten klem doordat zijn jeep de weg blokkeerde). Hij eiste dat wij 250 euro’s betaalden.
Ik herinnerde hem eraan dat wij een voorschot van 100 euro’s betaald hadden.
Na enig agressieve discussie betaalden wij hem uiteindelijk nog 100 euro, onder dwang. Hij liet ons dan pas met rust en we konden vertrekken.
Hij heeft dus 200 euro aan ons verdiend, zonder dat wij er konden overnachten in deze omstandigheden:
--Veel te kleine kamer waar je amper kon roeren en het gebrek aan service.
Conclusie:
-Dit hotel lijkt gezellig, maar de foto's zijn een optisch bedrog, een bedrieglijke reclame.
-Niet klantvriendelijk, “ Wij vermoedden dat die twee mannen er van geprofiteerd hebben dat wij een onervaren jong koppel zijn, om ons te intimideren en bedreigen . Vooral dat de plaats erg afgelegen is. .
Een heel onveilig gevoel..
Ik vermoed dat we nooit ons geld zullen terug zien, maar een klacht is neergelegd bij de politie.
Is het wel geldig dat hij zomaar het totaal bedrag vraagt, wanneer wij niet wensen te overnachten? Daarvoor dient toch die voorschot?
Graag jullie raad.