Airco stuk, geen medewerking van de firma

bbruggeman
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Airco stuk, geen medewerking van de firma

#1 , 19 mar 2023 16:44

Beste,
N.a.v. volgende problematiek:
- een slepende herstelling van een buiten unit van een airco (sinds oktober 2022);
- 2x een geplande afspraak niet was doorgegaan zonder annulatie van de firma uit;
- een 3e afspraak (begin januari) niet tot een herstelling leidde van de buiten unit maar waarbij de firma een binnen unit demonteerde en slecht en niet geheel terug monteerde;
- mijn mails m.b.t. geen werkende buiten unit + foutief gemonteerde binnen unit (+ foto's) steevast worden genegeerd;

Had ik begin februari besloten om een aangetekend schrijven te sturen naar deze firma. Hierbij had ik ze 6 weken gegeven om tot een oplossing te komen, zoniet had ik gedreigd om klacht in te dienen bij de dienst FOD economie Consumentendienst en Test Aankoop. In mijn brief stond ook dat indien het probleem de daarop volgende 6 weken niet zou opgelost geraken ik een 3e firma zou inschakelen. Om dit op te lossen en zij hiervan de kosten zouden dragen.

De 1e periode van 6 weken is nu verlopen en heb ik geen reactie mogen ontvangen van deze firma. Ik weet nu al wat het resultaat gaat zijn van de 2e periode van 6 weken. Vandaar mijn vraag, kwestie om me al voor te bereiden:

Hoe kan ik bekomen dat een firma een herstelling "weigert", het probleem wordt opgelost door een andere firma en deze kosten worden gedragen door de 1e firma?

jef007
Berichten: 1683

#2 , 19 mar 2023 17:00

je hebt in hun kaart gespeeld door te dreigen met een 3de firma!!

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mar 2023 18:44

Waarover gaat het juist?

Is de firma die u aangesproken hebt voor de herstelling degene die ook eerder de installatie van deze airco gedaan heeft? Zo ja, nog onder garantie of niet?

Zo nee, werd er al een voorschot betaald of enkel afgesproken dat ze de herstelling mochten doen? Is al duidelijk wat het probleem is of moeten ze ook nog onderzoek doen?

Reclame

iota
Berichten: 830

#4 , 20 mar 2023 08:13

Thomas: zie vorige topic.

TS: hebt u al contact opgenomen met LG zelf? Ik zou dat zeker doen. Normaal moet de dealer die de airco heeft geïnstalleerd de garantie verzekeren en u verder helpen, maar deze firma schijnt wel erg nalatig te zijn. Als ze bij LG hun merk serieus nemen, gaan ze niet bepaald opgezet zijn met een dergelijke dealer en u hopelijk zelf willen verder helpen.

bbruggeman
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 mar 2023 08:41

@jef007
Het enigste dat ik wil is een werkende airco. Tot slot van rekening is dit een serieuze investering geweest. Als ik graag ettelijke duizenden euros uitgeef voor iets dat aan de muur hangt en ik enkel kan naar kijken dan had ik schilderijen gekocht. Mijn brief bevatte hetvolgende: "Indien een oplossing uitblijft binnen een periode van 6 weken zal ik een derde partij inschakelen om een herstelling te bekomen. Hierbij zal u (uw firma) instaan voor deze kosten. Zonder uw expliciete tegenreactie zal ik aannemen dat u uw fiat hieromtrent geeft." Ik vind dit geen dreigement. Ik heb betaald voor een werkend systeem. Indien enige vorm van medewerking uitblijft zal er nooit een oplossing komen. Bovendien geef ik de firma de kans om te reageren, welke ze überhaupt niet doen. Mijn probleem wordt als het ware stilzwijgend onder de mat geschoven.

@Thomas_A
Ja, deze firma is dezelfde en de airco bevindt zich nog steeds onder garantie.

@iota
Neen, ik heb nog geen rechtstreeks contact opgenomen met LG. Bedankt voor de tip!

LYNX XX
Berichten: 2520
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 mar 2023 10:30

TS volg de reacties van de 3 collega forumleden.

U moest al lang contact opgenomen hebben met LG.
tel. België 015/200255 tel. Nederland 0900/5435454

Of online klacht https://www.lg.com/nl/support/right-to-repair

Terug naar “Gebrekkige Producten”