Fiets op 1,5 jaar tijd 8x binnen moeten doen en 2 maand kwijt

Bartjex88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Fiets op 1,5 jaar tijd 8x binnen moeten doen en 2 maand kwijt

#1 , 08 nov 2022 08:42

Beste,

Ikzelf heb in juli 2021 een Stromer ST5 abs gekocht.Deze heb ik aangekocht in een fietsen winkel in Brasschaat.
Een speed pedelec met een prijskaartje van +-10500€.

Ik doe elke dag 96km woon werk verkeer dus dit leek me een goede investering om dit financiel interessant te maken.

Eind juli is deze geleverd aan fietsenmaker en kon ik mijn avontuur beginnen:

Deze gaf bij aankomst thuis al een fout code en werkte niet meer, na met de verkopende winkel te bellen en enige tips werkte deze weer.

2 weken later viel deze tijdens het rijden uit en heb ik deze door de vab laten afslepen.
Hierna is de fiets een eerste keer naar de fietsenmaker geweest +-1000km op de fiets.
Een dag later was hij alweer klaar.

+-1000km later terug naar de fietsenmaker omdat de fiets weer uit viel en ik geen voor rem meer had.
Een week later was de fiets klaar, er is een connector van de accu vervangen en de rem ontlucht. Hier is de fiets smorgens vroeg door de vab afgetakeld.

+-1000km en 4 maand eigenaar van de fiets had ik alweer geen voorste rem meer de fiets is een derde keer naar de fietsenmaker geweest voor herstellingen.

We zijn nu 6maand ver, de fiets heeft nu bijna 4000km en alweer heeft de fiets geen voorste rem.
Fiets gaat binnen bij de fietsenmaker en ik ben hem 2 weken kwijt. Vierde bezoek bij de fietsenmaker.

De voorste rem hendel word vervangen en de fiets ontlucht, ik kan weer fietsen.

+-300km verder heb ik geen voorste rem meer, er bleek een lekkage te zijn aan de nieuwe rem hendel, na een dag bij de fietsenmaker is dit opgelost. Bezoek nummer 5

+-600km later gaat de fiets naar een vestiging in Berchem, deze gaan de fiets ontluchten met een speciale machine, ik ben de fiets 2 weken kwijt, de voorste rem hendel word alweer vervangen. Bezoek nummer 6. Na vertrek bij de fietsenmaker had ik na 10km amper nog een voorste rem, ik ben toen terug gedraaid omdat dit niet veilig was, ik heb mezelf van berchem naar huis verplaats met openbaar vervoer.
Bezoek nummer 6,5 dus.


De fiets heeft nu ondertussen 8000km
De voorste rem hendel werkt weer niet
De fiets gaat alweer naar berchem,
De ABS module van de fiets is stuk, deze word tijdelijk verwijderd en ik kan zo fietsen tot een nieuwe binnen is. Ik was de fiets 1 week kwijt.


Ik heb nu eindelijk 1200km kunnen fietsen zonder problemen.

De fietsenmaker heeft een nieuwe abs, de fiets word afgeleverd in berchem en vandaar op transport naar beveren.
Hier word de abs module geplaatst en alles ontlucht, na 4 weken krijg ik de fiets terug. Dit is de 8ste keer dat de fiets naar de fietsenmaker is.

Na een rit van 20km bel ik de fietsenmaker en meld hem letterlijke: maak almaar tijd vrij, mijn voorste rem begint alweer slecht te werken.
Na 800km had ik nog weinig rem en is de fietsenmaker deze bij me thuis komen ophalen,
Hier heb ik gratis een vervang fiets gekregen,
Bij aflevering moest ik mijn accu plaatsen in de fiets en kon ik deze gebruiken.
Echter gaf deze fiets meteen ook een fout code.
Ik heb toen contact gehad met de verantwoordelijke van het bedrijf en die ging me nog bellen

Dezelfde avond heb ik telefoon gehad met de melding dat ze een geheel nieuwe fiets gingen brengen als leen fiets.
Deze heb ik nu in afwachting van mijn fiets herstelling.


Mijn fiets heeft nu +-11500km , deze is al 9x binnen geweest voor problemen, hoofdzakelijk de voorste rem
Hierdoor heeft de fiets op de 1,5jarige leeftijd al +3maanden bij de fietsenmaker gestaan.

Daar mijn vertrouwen in de veiligheid en functie van deze fiets geheel weg is zou ik graag een definitieve oplossing willen.
Wat kan ik hier best mee doen?
En wat zien jullie als beste oplossing?
Hoe zit dit met de garantie?

Mvg Bart

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding