Garantie tweedehandswagen.

Piet D’haene
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Garantie tweedehandswagen.

#1 , 07 nov 2022 13:50

Hallo,heb in februari een tweedehandswagen gekocht met garantie.
1 jaar conformiteitsgarantie volgens bestelbon Traxio.
Na een paar maanden kreeg ik problemen met de emissiewaarden van de wagen.
Eenmaal werd een sensor vervangen dat onder garantie viel,het probleem was voorlopig opgelost maar na een tijdje kwam hetzelfde probleem telkenmale terug.Het is nu al de vierde keer dat de wagen dezelfde melding geeft in het dashbord en dat de wagen in veiligheidsmodus rijdt.Heb ondertussen een tweede opinie gevraagd en de roetfilter zou vervangen of gereinigd moeten worden.In de garage waar de wagen werd aangekocht heeft men mij gezegd dat dit niet meer onder de garantie valt.Klopt dit?

Vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jo23
Berichten: 382
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 nov 2022 18:25

https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=59368

Ter info, mogelijk nuttige info gezien onder meer soortgelijke problematiek roetfilter.
Gezien de autokeuring veel strengere controles uitvoert op goede werking van de roetfilter moet dit probleem zeker grondig worden aangepakt, anders geraakt u niet meer door de technische controle bij het volgend bezoek, februari 2023 is binnen drie maanden.

bosprocureur
Berichten: 6858

#3 , 07 nov 2022 18:38

Een echte oplossing is het misschien niet, maar u kan altijd de keuring laten uitvoeren in het Waalse landsgedeelte, ook mag u twee maand op voorhand al laten keuren. Gewoon een jaar uitstel van executie.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 07 nov 2022 19:17

Roetfilter is slijtage-onderdeel, wordt gezien als deel van de uitlaat (ook slijtage-onderdelen) en die dingen slibben dicht op termijn .



Wat keuren in Wallonië betreft:

Zover ik kan zien keurt Wallonië geen Euro 5a volgens de nieuwe tests
Omdat het aantal roetdeeltjes (PN) geen onderdeel was van die norm
Alles nadien wel.

Terug naar “Gebrekkige Producten”