airco werkt niet

bbruggeman
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

airco werkt niet

#1 , 02 nov 2022 11:41

Beste,
Vorig jaar is er een airco geïnstalleerd, na veel tam tam t.g.v. een lek waardoor het gas ontsnapte werkte deze perfect. Dit tot een 2-tal weken geleden. De binnenunits werkten op bij wijze van spreken op halve kracht. Het was als het ware alsof het een ventilator was i.p.v. een airco, er kwam een beetje koude lucht uit i.p.v. een kamer af te koelen.

Dit weekend diende ik een bal van mijn overkapping te halen en zag ik de buitenunit. Hierbij zag ik dat de afsluiting langs 1 kant openstond. M.a.w. bij regenval kan de regen probleemloos in contact komen met de elektronica van de buitenunit. Ik heb bij wijze van test de 3 binnenunits aangezet en zag dat de ventilator van de buitenunit niet draaide (hierdoor beschik ik nu over 3 zeer dure "ventilators" ipv bindunit airco's).

Wie is nu voor dit probleem aansprakelijk, ik als klant die volgens de firma de boel saboteerde of de firma die nalatig was tijdens het toedienen van gas t.g.v. lekkage? Wat kan ik hier tegen doen? Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 02 nov 2022 11:51

Installateur contacteren. Is er nog garantie? t Is immers een recente installatie

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”