Verkeerde levering

Mimi0460
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkeerde levering

#1 , 19 okt 2022 21:02

Hallo,

Wij hebben online stoelen besteld, na ze eerst in de showroom te gaan bekijken, bij een Nederlandse firma. DX.nl
Zij hebben de verkeerde kleur geleverd. Op hun website staat dat ze gratis afhaalmomenten hebben voor grote pakketten. De verkeerde levering zijn eetkamerstoelen (verkeerde kleur geleverd) vallen daar niet onder. Het gaat om 3 pakketten van 22kg. Wij moeten dus alles naar een pakketpunt brengen, volgens hen.
Nu gaat het niet om een “normale” retour … door bv omdat wij willen ruilen (om wat voor reden) maar om een door hun foute levering … zijn wij dan ook verplicht om die levering idd te vervoeren naar zo een punt? Ze zijn zo groot dat ze notabene niet in onze wagen passen. Alvast bedankt voor jullie input. Naam verwijderd - tevens firmanaam verwijderd - JurecaBE - moderator

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 20 okt 2022 17:22

De verkoper moet zien dat een foutieve levering retour geraakt, niet jij.
Deze mag dit niet op jou afwimpelen, noch mag deze kosten vragen hiervoor.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”