Pagina 1 van 1

Garantie combi oven

Geplaatst: 24 sep 2022 21:55
door tamara30
Oven ' ongeveer 500euro gekocht bij Coolblue. Na iets meer dan 30 dagen problemen.
Tweedekansprodukt. Daardoor iets minder betaald.
Oven max 4a 5 keer gebruikt.
Bakken er een broodje van de supermarkt in en na 2 min staat dat broodje werkelijk in brand.
Plaat ook brandvlekken. Rookdetector ging af enz
Coolblue zegt ok opsturen. Wij doen dit. Nu zeggen zij , geen garantie want vetsporen op gril.
Terwijl wij er enkel broodjes in gebakken hebben
Ze vragen meer dan 400 euro voor herstelling of 40 euro voor terugsturen zonder herstellen.


Ik heb toch garantie. Ik heb ditt produkt pas iets van 40 dagen in mijn bezit. Wat moet ik doen

Re: Garantie combi oven

Geplaatst: 25 sep 2022 10:41
door The Oscars
Een gebruiksspoor is geen argument om de garantie af te wijzen.

Op tweede handsproducten hebt u sowieso 1 jaar garantie, tenzij de onderneming u heeft nagelaten u hierover te informeren, dan wordt de garantietermijn automatisch verlengt tot twee jaar.

Verzoek Coolbleu om aan hun garantieverplichting (kosteloze herstelling of vervanging van het toestel) te voldoen conform de artikelen 1649bis tot 1649octies Burgerlijk Wetboek. Dat bij gebreken daaraan u klacht zult indienen bij de FOD Economie/Consumentenombudsdienst, zie: https://consumentenombudsdienst.be/nl

Re: Garantie combi oven

Geplaatst: 25 sep 2022 16:55
door Franciscus
En vergeet het niet te signaleren op www.tesnelkapot.be
Uiteraard Coolbleu met een aangetekend en en gewoon schrijven in gebreke stellen.
Wet is duidelijk: Ze dienen ofwel een ander soortgelijk toestel te leveren ofwel uw €400 integraal terug te betalen.