Foutieve plaatsing distributieriem/wterpomp/spanrollen reeds na 60000km lekkende waterpomp

robby18101
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Foutieve plaatsing distributieriem/wterpomp/spanrollen reeds na 60000km lekkende waterpomp

#1 , 12 apr 2022 00:07

DEZE heb ik laten vervangen bij 18600km dus dwz de normale looptijd is ca 160/180 000km nu is dit al bij 60000opnieuw te vervangen riem /waterpomp/spanrollen dit is een herstelling die om en bij 1000euro kost maarnoodzakelijk is bij 180000km door de riem te hard aan te spannen is de waterpomp overbelast en beginnen lekken na 60000km ben ermee naar de garagist die deze had geplaatyst geweest om te weten te komen hoe dit kan geen uitleg mijn ondertussen andere garagist bevestigd dat dit door fout geplaatste riem komt te hard aangespannen wat moet ik doen om togh niet opnieuw zo een dure herstelling te moeten betalen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1144

#2 , 12 apr 2022 07:58

Effe diep ademhalen.
Punten, komma's en hoofdletters gebruiken.
Eerst en vooral een technisch expertise verslag laten opmaken dat onomstotelijk aantoont dat er een verkeerde plaatsing is uitgevoerd .
Dat de gemiddelde levensduurte van de riem inderdaad 160-180.000km is.
Dat onomstotelijk wordt bewezen dat er geen andere externe oorzaak deze schade tot gevolg kan hebben.
Dan de garage die de werken heeft uitgevoerd officieel in gebreke stellen.
Omdat ik vrees dat je buiten de periode zit voor klacht op een herstelling ( 60.000 km is me dunkt meer dan een jaar intensief rijden) vrees ik dat je het gevecht moet gaan leveren voor de rechtbank met de hulp van een advocaat.

Een deskundige verslag zal cc 400-600€ kosten
Advocaat zal een 150-200€/uur kosten en op 1 uur is dit niet geklaard.
Dan rolkosten, aangetekende zendingen, kopys en allerlei cc 100-300€.

Om je gelijk te halen en misschien, heel misschien een nieuwe riem zal je dan toch wel meer kwijt zijn dan wat er nu op tafel ligt om verder te kunnen rijden.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 12 apr 2022 09:11

en dat gevecht kan meer kosten dan een nieuwe waterpomp

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6857

#4 , 12 apr 2022 09:14

en dat gevecht kan meer kosten dan een nieuwe waterpomp
En al die tijd (kan lang duren) maar wachten op uw auto, zonder zekerheid dat u gelijk krijgt.

Een betwisting riskeren moet ook nog de moeite en kosten waard zijn dacht ik.

Terug naar “Gebrekkige Producten”