gangsters van SATURN

kbs
Topic Starter

gangsters van SATURN

#1 , 06 mar 2009 12:44

Een half jaar geleden een laptop gekocht bij saturn. Paar weken geleden valt er niet meer mee te werken. Binnen gedaan bij saturn, vandaag bericht gekregen. "de card reader is afgebroken en die zit vast aan het moederbord. Kosten voor de reparatie 300e en deze valt niet onder garantie." Heel strerk allemaal daar ik de card reader nooit heb gebruikt. Kunnen ze trouwens 50 vragen voor ze het toestel aan mij terug geven zonder reapratie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2009 20:10

Lees de voorwaarden van uw contract.
zelfs zonder gebruik kan dat idd afbreken - moederbord warm geworden of zo.

lees ook

http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nl_001.htm

digits

#3 , 19 mar 2009 11:34

ruikt dat moederbordexcuus niet een beetje veel naar oplichting ? in 90% van de gevallen bij een defect steekt men het op het moederbord.

als men nu ook al de garantie negeert omdat het defect aangesloten is op het moederbord, dan kan men voor computers alle garantie maar meteen wegsmijten, want ALLES is aangesloten op het moederbord. vandaar ook de naam.

mag men trouwens die "moederbord" garantiebeperking zomaar opleggen ?
en gedurende het eerste jaar na aankoop sta je als consument toch zeer sterk in je schoenen ?

Reclame

roadie

#4 , 19 mar 2009 11:46

Ik verduidelijk even de gebruikte terminologie van 'Saturn'.
Wat aan het moederbord vastzit (gesoldeerd) is inderdaad niet of moeilijk repareerbaar. Men weigert de reparatie van de cardreader omdat bij breuk men vermoedt dat dit door de fout van de klant is gebeurd.
Herlees nog eens de garantievoorwaarden en sta op uw strepen.

Terug naar “Gebrekkige Producten”