Defect rolgordijn, leverancier reageert niet

EyeballsStudio
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Defect rolgordijn, leverancier reageert niet

#1 , 28 nov 2021 01:33

Ik heb in augustus 2020 elektrische rolgordijnen laten plaatsen die al vanaf de eerste dag mankementen vertoonden. De leverancier is al een aantal keren langs geweest, maar de storingen bleven maar opnieuw optreden na enige tijd. Intussen reageren ze niet meer op mijn emails, en als ik hen opbel krijg ik te horen "We geven het door aan de technische dienst, we contacteren u nog," waarna ik niets meer hoor.
Ik begin het gevoel te krijgen dat ze de zaak proberen te rekken tot de garantie vervallen is, of dat ze hopen dat ik het op den duur opgeef en me erbij neerleg dat ik dure rommel gekocht heb. Het systeem dat ik heb laten plaatsen is overduidelijk erg storingsgevoelig en vertoont het ene mankement na het andere. Wat kan ik verder ondernemen als ze mij blijven afwimpelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 nov 2021 03:16

Altijd zelfde probleem dat terugkomt of verschillende losstaande zaken?

Wanneer aangetekend in gebreke gesteld om duidelijk te kunnen aantonen wanneer probleem eerst opgetreden is?

EyeballsStudio
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 nov 2021 03:19

Twee aparte problemen, die al meerdere keren los van elkaar opgetreden zijn. Het eerste begon al vrij kort na de plaatsing, het andere is na ongeveer een jaar aan het licht gekomen.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 nov 2021 08:23

En heb je de leverancier al aangetekend in gebreke gesteld en een oplossing voor een bepaalde realistische termijn gevraagd?

Hoe sneller, hoe beter meestal. Dikwijls gebeurt dit pas op het einde wanneer je geen enkele feedback meer krijgt, waardoor je heel de telefonische voorgeschiedenis niet meer kan aantonen.

aceke
Berichten: 138

#5 , 28 nov 2021 10:58

U leverancier eens erop wijzen dat u garantie periode verlengt wordt met de tijd die ze nemen tussen aanmelden probleem en oplossen..
als ze dus 2 jaar wachten met herstelling heb je 2 jaar extra waarborg....

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 28 nov 2021 12:02


als ze dus 2 jaar wachten met herstelling heb je 2 jaar extra waarborg....
Is enkel haalbaar als je hun van bij vaststelling van het probleem, aangetekend hebt verwittigd van het probleem. .Met een simpel telefoontje zal dat nooit lukken

EyeballsStudio
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 nov 2021 18:10

Vrijwel alle communicatie is via email verlopen, dus ik heb wel degelijk bewijs wanneer het probleem is opgetreden. Vandaag heb ik bericht gekregen van de leverancier dat alles is doorgegeven aan de fabrikant, en dat ze zelf nog wachten op antwoord van hen.
Ik vind het wel een beetje opmerkelijk dat ze de verantwoordelijkheid op de fabrikant proberen af te schuiven, ik dacht dat de verkoper instond voor de garantie, en niet de fabrikant, of vergis ik me?
Wat ik intussen begin te vermoeden is dat het systeem dat ik gekocht heb tal van kinderziektes vertoont, het was een vrij nieuw model, en dat de fabrikant het aantal klachten niet meer bij kan houden.

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 nov 2021 19:04

Ik vind het wel een beetje opmerkelijk dat ze de verantwoordelijkheid op de fabrikant proberen af te schuiven, ik dacht dat de verkoper instond voor de garantie, en niet de fabrikant, of vergis ik me?
Dat klopt en dat moet ook uw standpunt naar de leverancier toe zijn.

Natuurlijk is het wel normaal dat wanneer de oorzaak ligt in een systeem dat hij zo van de fabrikant koopt, hij niet alleen voor alle bijkomende kosten wil opdraaien.

Voor de juridische verantwoordelijkheid naar u toe maakt dit geen verschil.

Terug naar “Gebrekkige Producten”