lap top die uitvalt bij gebruik

kenan987
Topic Starter

lap top die uitvalt bij gebruik

#1 , 21 jan 2009 20:10

In september 2008 kocht ik bij krefel in gent een lap top voor mijn mindervalide kind. Ze heeft het nodig voor haar school om mee te kunnen. Thuis aangekomen na 2 dagen valt de scherm uit! We gaan terug naar krefel waar de verkoper beweerd dat we niet kunnen werken met een laptop. Helaas Thuis krijgen we zelfde problemen. Het laptop wordt voor de 1ste maal opgestuurd naar fabriek. na 6 weken krijgen we terug dat de laptop hergeinstalleerd is. Helaas kunnen we de laptop niet gebruiken de scherm valt weer stil. Bij ons 2de aanbieding zijn we ons laptop slechts voor 2 weken kwijt. Helaas blijft het probleem bestaan. We bieden on voor de 3de keer bij Krefel te Gent. DE verkoper wilt eertst zelf testen, hij komt tot besluit dat effectief er probleem is met het laptop. Nu Zijn we het weer kwijt voor 6 weken. Op de vraag of we geen waardebon of een andere laptop of terugbetaling kunnen krijgen antwoordt de bediende negatie. Het zal hersteld worden. Dus van september tot nu kon ons kindje haar laptop niet gebruiken. Ik ben einde raad wat kan ik er aan doen? Tot nu toe hebben we een occasie laptop kunnen gebruiken van een famillie, helaas heeft zij het nodig. Op school zeggen ze u moet een oplossing vinden, want zonder haar pc kan mijn slechtziende kind niet verder.... We zijn ongeveer 900 euro kwijt.
Sorry dat het tekst lang is, kan iemand mij helpen of raad geven?
Een nieuw laptop die 5 maanden ieder keer in herstelling is vanaf gebruik waarvan het fabrikant geen problemen ziet. Waar we en krefel gent degelijk zeggen dat er een probleem is met de laptop.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ZeddLeppelin

#2 , 22 jan 2009 14:26

Beste,

Ga gewoon terug en eis een nieuwe laptop, waarop u wel degelijk recht heeft. Het is duidelijk dat dit probleem zich hoogstwaarschijnlijk in de toekomst zal voordoen.

"De consument kan zijn rechten laten gelden voor elk gebrek aan overeenstemming van het product (niet-conformiteit, kwaliteit die niet voldoet aan wat de consument redelijkerwijs mag verwachten, panne, gebrek aan wisselstukken, …). In deze gevallen heeft hij recht op de kosteloze herstelling of vervanging. Als een dergelijke oplossing onmogelijk of buiten verhouding zou zijn, dan mag de consument een passende prijsvermindering of, in geval van ernstige gebreken, de ontbinding van de overeenkomst vragen."

http://mineco.fgov.be/protection_consum ... ome_nl.htm

j.demoor

#3 , 23 jan 2009 13:25

“Art.1649quater.§ 1. De verkoper is jegens de consument AANSPRAKELIJK voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering...§3.Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed,dan geldt dat tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van de levering...Art.1649quinquies.§ 1. Naast desgevallend schadevergoeding, heeft de consument het recht van de verkoper die met toepassing van artikel 1649quater aansprakelijk is voor een gebrek aan overeenstemming te eisen, hetzij de herstelling of de vervanging van het goed onder de voorwaarden bedoeld in § 2, hetzij een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst, overeenkomstig de voorwaarden bepaald in § 3...§ 2. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van het goed te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Elke herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van het goed en het door de consument beoogd gebruik, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument verricht worden.“(Burgerlijk Wetboek)

Maan uw verkoper gemotiveerd en aangetekend aan de laptop te vervangen,binnen een door u daarin gestelde redelijke termijn,gelet op de ondoeltreffendheid,de gebruiksderving en de overlast van de drie herstellingen . Voldoet hij hieraan niet tijdig en afdoende dagvaard hem dan onverwijld voor de bevoegde rechtbank van koophandel.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

kenan987
Topic Starter

#4 , 24 feb 2009 22:43

2 weken geleden na uw raad aangetekende ingebrekestelling krijgen we eindelijk een waardebon.
Hierbij mijn dank
Met vriendelijke groeten
kenan

Terug naar “Gebrekkige Producten”