Ter reparatie aanbieden in andere filiaal.

Michael2020
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ter reparatie aanbieden in andere filiaal.

#1 , 04 apr 2021 19:58

Heeft iemand ervaring:
Ik heb een toestel onder garantie bij X in Wilrijk afgegeven wegens probleem met batterij.
Na onderzoek zegt X tegen mij dat het niet onder garantie valt omdat die probleem door mij komt. Ik ga daar niet echt mee akkoord.

Als ik die toestel bij een andere filiaal van X afgeeft bvb in deurne of in wijnegem, gaan ze hem daar aannemen? of zijn al die X filialen met elkaar verbonden en gaan ze het weten?

[Moderator]: Naam keten verwijderd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 04 apr 2021 20:35

Wat is het juridische aspect van uw vraag?

Michael2020
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 apr 2021 20:45

ik ga niet akkoord met hun onderzoek. Wil bij een andere X brengen voor onderzoek. Gaan ze aannemen of mogen ze weigeren?

Reclame

Michael2020
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 apr 2021 20:48

in het verslag staat niet wat kapot is of wat het reden is van het probleem met batterij. Via klantendienst zeggen ze ook niet veel. Ze weten niet veel meer dan ik.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 05 apr 2021 11:33

Als men iets koopt bij X...., kan men dat zien in alle filialen van die keten in ons land, op voorwaarde dat men inlogt op uw naam en adres.
Dus als het een grote keten is met meerdere winkels, is de kans zeer groot dat ze dat overal kunnen terugvinden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 apr 2021 12:25

Maar pas op zeer veel van deze filialen zijn zelfstandigen en dan moeten ze deze niet aan nemen want je heeft hem niet bij hun gekocht !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Gebrekkige Producten”