Mediamarkt rekent onderzoekskosten aan

Sunshine369
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Mediamarkt rekent onderzoekskosten aan

#1 , 19 mar 2021 22:04

Hallo iedereen,

heeft iemand van jullie ervaring met volgende probleem.

Heb een iphone. Heeft een defecte batterij, waardoor die uitvalt en warm wordt. Er is nog garantie bij Mediamarkt ( 5 maanden).

Heb die bij Mediamarkt binnegebracht. 2 dagen erna krijg ik een email waarin staat :
Wij hebben van het geautoriseerde servicecentrum APPLE REPAIR TESTCENTER MP3 een prijsopgave ontvangen. Zie eventuele bijlage van geautoriseerd
servicecentrum APPLE REPAIR TESTCENTER MP3.
Schadeomschrijving:
Val-/stootschade (uitgesloten van garantie).
Reparatieomschrijving:
Apparaat heeft externe schade. Apparaat omruilen voor een vervangend exemplaar
Kosten servicecentrum: € 354,48 excl. BTW
Totaal BTW: € 74,44
Subtotaal: € 428,92 incl. BTW
Verzend- en administratiekosten: € 12,50 incl. BTW
Totale kosten: € 441,42 incl. BTW
Wij verzoeken u om hieronder uw keuze aan te geven en deze prijsopgave binnen 7 dagen na dagtekening ondertekend aan ons te retourneren.
Ik ga akkoord met de prijsopgave en betaal het hierboven vermelde bedrag.
Ik ga niet akkoord met de prijsopgave en wil mijn product ongerepareerd retour en betaal de onderzoekskosten van
€ 40,33 incl. BTW.
Ik ga niet akkoord met de prijsopgave en doe afstand van mijn product.

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Persoon aan de balie van Mediamarkt die mijn gsm aannaam heeft een visuele controle gedaan en foto's genomen en er was geen sprake van externe schade. Ik heb die ook nooit laten vallen. Volgens mij heeft externe valschade nieks met batterij te maken.
Kan iemand aan mij iets aanraden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 19 mar 2021 22:07

U kan met behulp van de foto's proberen aan te tonen dat er geen externe schade was. Als ze niet akkoord gaan, zal het rechtbank worden.

100x
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2021 04:02

Het is best mogelijk dat uw toestel toch een harde schok heeft ondergaan en defekt is. Dat is best mogelijk met dat merk. Trouwens uitvallen en batterij toch warm worden geeft wel aan dat ze niet defekt is maar iets binnenin het toestel een of ander soort verbruik veroorzaakt. Het is ook zo dat een apparaat geen uiterlijke schade hoeft te vertonen om een schok te hebben ontvangen die een defekt in de electronica van het toestel veroorzaakt.

De reaktie van hun testcentrum is typisch iets voor Apple. Maar ik ben er bijna zeker van dat uw volgende toch weer een Apple zal zijn.

Als het voor de rechtbank komt zal Apple gegarandeerd met gestaafde bewijzen komen dat het toestel een zware schok heeft ondergaan. Vergeefse moeite dus in mijn ogen.

Veel geluk.

Reclame

Sunshine369
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 mar 2021 07:25

nee, voor mij zeker geen Apple meer.
Via de rechtbank is te drastisch en zal uiteindelijk duurder worden.
Ik heb een email teruggestuurd met vraaf naar bewijs van externe schade en foto's. Vandaag zal ik eens ook langsgaan bij Mediamarkt.
Ik heb een beetje op google gezocht. Naar het schijnt doet Mediamarkt vaak zo met hun klanten. Op test aankoop staat dat Mediamarkt een van de slechste is op vlak van iets maken onder garantie.
Mss een klacht indienen bij de consumentenombudsdienst?

iota
Berichten: 830

#5 , 20 mar 2021 10:57

Wij hebben ooit hetzelfde meegemaakt bij een andere bekende keten en met een defecte laptop. De keuze was: herstelling die bijna even duur was als een nieuwe, toestel laten vernietigen ofwel defect toestel terugkrijgen mits betaling van bestekkosten. We kozen voor dat laatste omdat mijn broer de laptop nog eens wou bekijken. Maar... hij werkte gewoon terug, want het defect was gerepareerd!
Ik neem aan dat ze soms, mss bij een kleinigheid, alvast repareren, flinke bestekkosten aanrekenen, maar als mensen dan de reparatie weigeren, niet anders kunnen dan het gerepareerde toestel zo teruggeven?

Als er vaker dat soort klachten zijn over dit bedrijf, kan klacht indienen bij de consumentenbond zeker geen kwaad. Onlangs nog ervaren dat een bepaalde keten in een garantiegeval opeens heel wat toeschietelijker was na zo'n gepubliceerde klacht.

Sunshine369
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 mar 2021 17:36

Mzdiamarkt heeft aan mij een wazige foto opgestuurd van iets van wat ze beweren dat het een externe defect is. Aan de stereo rooster in 2 van de 4 gaten. is bizar allemaal. Diensdag zal ik bij MM langsgaan en met ze praten.
Alvast bedankt allemaal voor jullie reacties.
Nog een prettig weekend allemaal)

Terug naar “Gebrekkige Producten”