schimmel in melk (Datum van de verpakking is nog geldig)

IAC
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

schimmel in melk (Datum van de verpakking is nog geldig)

#1 , 02 mar 2021 11:58

Beste,

Ik heb gisteren een pak melk gekocht in een boodschappen winkel in Belgie.
Vandaag heb ik zo een melk fles geopend. Hierin zie ik dat er groene/zwarte brokjes in zitten.

Wat kan er hieraan gedaan worden? Waar moet dit gemeld worden? Kan ik een vergoeding krijgen hiervoor?
Ik heb zo een indruk dat dit bij meerdere verpakkingen het geval is.

Heeft iemand anders zo een situatie voorgehad?

Met vriendelijke groeten
I

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2493
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2021 12:08

TS BRENG DIE MELK TERUG NAAR DE WINKEL.
Ook de geopende fles. Zij zullen u de producten omruilen of terugbetalen.
Kijk op de verpakking ook naar het adres of de telefoon van de klantendienst producent.
Contacteer hen, met EAN code productie datum en nr. vervaldatum en winkel waar gekocht werd.

Zulke zaken kunnen gebeuren ( ook bij vruchtensappen ... ), leveranciers vergoeden normaal ernstige klachten.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 02 mar 2021 13:50

Indien men weigert ..producten terug meenemen en aangifte doen bij politie die kan volksgezondheid e.a. diensten in kennis stellen voor een doorgedreven onderzoek.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mar 2021 21:12

Elke winkelketen heeft hier procedures voor. Winkelpunt betaalt de verpakkingen terug, excuseert zich en noteert ook je gegevens als je achteraf feedback wil.

Dan wordt door de hoofdzetel meestal een kwaliteitsklacht bij de leverancier geopend, en zo terug in de ketting om de oorzaak te vinden. Bij een huismerk ken jij de leverancier niet, maar de winkelketen uiteraard wel. Indien nodig wordt een recall georganiseerd.

Je gaat hier geen Amerikaanse schadevergoedingen voor krijgen. Ik herinner me wel gevallen, waar bij een kapotte sluiting van een fles javel de kledij werd vergoed.

Terug naar “Gebrekkige Producten”