website met reviews opzetten in naam van zaak

rsquare
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

website met reviews opzetten in naam van zaak

#1 , 03 dec 2020 23:54

Dag,

We hebben een keuken gekocht bij X. Om het kort te houden belachelijk veel problemen na 4 maanden nog geen volledig werkende keuken en het meest jammere is dat het zelfs nooit geinstalleerd zal worden zoals beloofd gezien sommige dingen de ze beloofd hebben niet mogelijk zijn of volgens hen nooit op papier stonden en ze het vergeten zijn.

Dat laatste is nu net het probleem dat we voor de grootste dingen die niet verliepen als afgesproken niets op papier hebben (niet de kastdeurtjes zoals beloofd, keukensteen niet in verstek,...). Weinig dus dat we juridisch kunnen doen lijkt me.

Op het internet staat het vol met gelijkaardige klachten over exact dezelfde verkopers en zaak dus dit doen ze systematisch. Echter trekken ze zich er weinig van aan en lijkt het dat ze nog steeds denken dat die reviews online niet zoveel uit maken.

Nu wil ik het volgende doen: Een website opzetten www.X(gemeente).be waarop ik mijn verhaal met bewijzen kwijt kan. Daarnaast ook een verzameling van ervaringen van andere bedrogen klanten. Mij lijkt het dat als ik duidelijk vermeld dat ik niet van de X zaak ben maar mensen wil informeren over hun praktijken dit legaal is. Is dat zo?

Het doel van deze website is zoals ik al zei toekomstige klanten behoeden zeker omdat ze het idee hebben dat ze er altijd mee weggeraken. Daarnaast zou het mooi zijn moesten ze toch nog met een compensatie naar ons komen gezien de keuken niet geplaatst werd zoals beloofd. Dit laatste is niet het primaire doel.

Andere suggesties zijn ook welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 04 dec 2020 08:40

Als u binnen de korste keren een dagvaarding met een flinke schade-eis wil ontvangen voor laster en eerroof, dan is dit de te volgen weg.

Heeft u hen aangetekend in gebreke gesteld voor de zaken die niet in orde zijn?

PS: Bedrijfsnamen noemen op dit forum mag evenmin.
"sowieso" schrijf je zo.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 04 dec 2020 09:01

Misschien best de naam van de zaak verwijderen in dit topic

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 dec 2020 09:13

Als je een rechtszaak wil vermijden doe hier ook de naam van deze winkel weg, en u uitgeven als zijnde deze winkel met een website, begin maar je spaarboek boven te halen voor de schade vergoedingen.

Er bestaat een website waar je van alle winkels je klachten kan op zetten ik ben de naam vergeten .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

cesto
Berichten: 322

#5 , 04 dec 2020 09:45

Beste,

X staat bekend als goedkoop (in alle betekenissen van het woord) keukenmerk. Het verbaast me dus niet dat er veel mee misgaat, maar dit had u ook moeten weten van tevoren. Nu een website speciaal maken om de (reeds slechte) reputatie van die zaak verder te bezoedelen vind ik persoonlijk een raar idee, afgezien van de risico's die u zou lopen, zoals anderen al geschreven hebben. Best Google reviews gebruiken, het verhaal er kort vertellen en foto’s erbij plaatsen.
Laatst gewijzigd door cesto op 04 dec 2020 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.

LYNX XX
Berichten: 2493
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 dec 2020 09:50

https://nl-be.trustpilot.com/review/naam van firma.be

https://www.keukenervaringen.be/naam van firma ervaringen/

naam firma verwijderd - JurecaBE- moderator

rsquare
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 dec 2020 12:29

bedankt voor jullie input. Ik heb inderdaad weet van bestaande review websites maar blijkbaar maakt dit bij dit bedrijf geen verschil gezien ze al jaren lang op deze manier verder doen.

rsquare
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 dec 2020 12:32

Als je een rechtszaak wil vermijden doe hier ook de naam van deze winkel weg, en u uitgeven als zijnde deze winkel met een website, begin maar je spaarboek boven te halen voor de schade vergoedingen.

Er bestaat een website waar je van alle winkels je klachten kan op zetten ik ben de naam vergeten .
Ik zeg toch net dat ik expliciet op de website zou vermelden dat ik NIET van de winkel ben. Zo vreemd is het idee trouwens niet. Zijn online genoeg voorbeelden van te vinden van opgelichte klanten die dit succesvol doen en een lokaal bedrijf falliet doen gaan. Een review website opzetten is sowieso legaal. De vraag of dit mag onder www.bedrijfsnaam.be is hetgeen wat ik te weten wil komen.

cesto
Berichten: 322

#9 , 04 dec 2020 13:03


Ik zeg toch net dat ik expliciet op de website zou vermelden dat ik NIET van de winkel ben. Zo vreemd is het idee trouwens niet. Zijn online genoeg voorbeelden van te vinden van opgelichte klanten die dit succesvol doen en een lokaal bedrijf falliet doen gaan. Een review website opzetten is sowieso legaal. De vraag of dit mag onder www.bedrijfsnaam.be is hetgeen wat ik te weten wil komen.
De kwestie valt dan meer onder de copyrightwetgeving. Het is namelijk de vraag in hoeverre je gebruik mag maken van hun handelsnaam. Als je die website www.thebestofX.be of zoiets zou noemen dan zou het wel legaal zijn volgens mij. Maar wie die website zal vinden en bezoeken is een andere vraag.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 04 dec 2020 17:51

Ik heb inderdaad weet van bestaande review websites
Waarom heb je er dan nog een keuken besteld? Voor de goedkoop, en dan effen gaan klagen?

LYNX XX
Berichten: 2493
Juridisch actief: Nee

#11 , 04 dec 2020 18:49

Ik heb inderdaad weet van bestaande review websites
Waarom heb je er dan nog een keuken besteld? Voor de goedkoop, en dan effen gaan klagen?
Mava : het gezegde is een verwittigd persoon is er een halve waard.

lukasi
Berichten: 1138

#12 , 04 dec 2020 19:22

Zoek de fout :
...de grootste dingen die niet verliepen als afgesproken niets op papier hebben .... Weinig dus dat we juridisch kunnen doen lijkt me.

en
... Een website opzetten www.X(gemeente).be waarop ik mijn verhaal met bewijzen kwijt kan.

Ofwel is het één ofwel is het ander ,
maar als je je hier al tegenspreekt ??

Terug naar “Gebrekkige Producten”