kromme wielen gekocht

Clinto
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

kromme wielen gekocht

#1 , 18 okt 2020 12:18

Een twee weken geleden zag ik op facebook marketplace een persoon staan die twee bromfietswielen aanbood. Ik heb daarop gereageerd maar er kwam al iemand kijken naar de wielen om ze te kopen. Verleden week krijg ik een messengerbericht van die persoon met de vraag of ik nog geïnteresseerd was in de wielen, want koper was volgens hem niet komen opdagen. Ik heb direct gezegd ja en gevraagd of ik diezelfde dag nog kon afkomen. Ik heb duidelijk gevraagd of de wielen recht waren en of niet gescheurd. Hij heeft duidelijk vermeld dat ze recht waren. Ik ben dan nar die persoon toe gereden en heb de wielen gekocht echter kon ik de wielen niet laten draaien om te controleren of ze recht waren want de as was te vast gezet. Maar het was een aardige persoon en ik vertrouwde hem op het antwoord dat ze recht waren. De dag nadien stel ik de as van het wiel af en blijken de wielen zo krom als iets te zijn. Man direct gecontacteerd via messenger die zegt te kijken of hij nog andere heeft die recht zijn en dan een regeling te treffen. Echter houd de man mij nu al een dikke week aan het lijntje. Hij speelt met mijn voeten tot en met. Dus nog geen oplossing gekomen van zijn kant. Vandaag zou hij nog een bericht laten maar ik betwijfel dat. Hoe pak ik dit het beste aan om stappen te zetten tegen deze man? Ik heb foto's van zijn advertentie waarop de wielen bij hem thuis zijn getrokken. Ik heb kopies van onze messenger gesprekken waarop hij zijn adres geeft en zegt dat alle wielen recht en niet gescheurd zijn. Graag wat raad hoe ik dit het beste aanpak ? En eventueel aan welk probleem ik me kan verwachten bvb ontkenning van hem enz. Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 18 okt 2020 16:26

Liegen is niet verboden, behalve onder ede + wie zegt dat de verkoper bewust loog over dat ze recht waren?
U bent de waren gaan afhalen, en hebt de kans gehad om ze te inspecteren, en dan nog te weigeren.
Particuliere verkopers dienen geen garantie te geven.

Kortom: u kunt niets doen, behalve dreigen.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”