Wasmachine 5 keer kapot op nog geen jaar tijd.
Geplaatst: 12 sep 2008 17:01
Mijn ouders kochten een nieuwe wasmachine van 799 euro.
Al 5 keer is die defect geweest, telkens heeft het te maken met de as en een riem, altijd hetzelfde probleem.
De normale reparateur zei na de derde keer dar hij denkt dat de as niet volledig recht is en dat het daardoor komt dat het toestel altijd kapot gaat.
Hij zei ook dat als het nog voorviel hij eens ging zien om een ander toestel te krijgen.
Sindsdien is het nog twee keer gebeurd, als wij hem proberen bellen, krijgen we zijn voicemail en dan worden we gebeld door een antwoordapparaat dat ons meedeelt wanneer de technieker gaat langskomen, die dan eentje van de invoerder blijkt te zijn en die helemaal niks kan zeggen over een eventueel nieuwe machine.
Mijn ouders die willen het daarbij laten, ik wil dat ze een machine krijgen die niet om de paar maand kapot gaat.
Garantie loopt nog, maar zal niet lang zijn. Nu moeten ze niks betalen, maar één keer die garantie om is zal dat nog gebeuren, en 't is al een duur toestel zoals het is.
Tot wie moet ik mij dan richten? De verkoper of de invoerder?
En welke argumenten kan ik dan best gebruiken?
Al 5 keer is die defect geweest, telkens heeft het te maken met de as en een riem, altijd hetzelfde probleem.
De normale reparateur zei na de derde keer dar hij denkt dat de as niet volledig recht is en dat het daardoor komt dat het toestel altijd kapot gaat.
Hij zei ook dat als het nog voorviel hij eens ging zien om een ander toestel te krijgen.
Sindsdien is het nog twee keer gebeurd, als wij hem proberen bellen, krijgen we zijn voicemail en dan worden we gebeld door een antwoordapparaat dat ons meedeelt wanneer de technieker gaat langskomen, die dan eentje van de invoerder blijkt te zijn en die helemaal niks kan zeggen over een eventueel nieuwe machine.
Mijn ouders die willen het daarbij laten, ik wil dat ze een machine krijgen die niet om de paar maand kapot gaat.
Garantie loopt nog, maar zal niet lang zijn. Nu moeten ze niks betalen, maar één keer die garantie om is zal dat nog gebeuren, en 't is al een duur toestel zoals het is.
Tot wie moet ik mij dan richten? De verkoper of de invoerder?
En welke argumenten kan ik dan best gebruiken?