Retour geweigerd - Geadverteerde specificaties onjuist

KennyTang
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Retour geweigerd - Geadverteerde specificaties onjuist

#1 , 25 sep 2020 23:27

Beste,

Paar weken geleden heb ik een elektrische step gekocht bij bol.com. Het gaat over een Xiaomi M365 Pro versie step (verkoper stepgigiant).
Maar na ontvangen heb ik al meteen een retour aangevraagd, maar wordt direct geweigerd wegens schade aan product.
De reden voor retour is omdat ik heb een namaak step gekregen.

Product ontvangen op: 28-08-2020
Retour geweigerd op: 28-08-2020
Reden van weigeren: (Stepgigant kan alleen artikelen terugnemen die binnen 30 dagen compleet en onbeschadigd zijn ontvangen. Het artikel voldeed niet aan één of meer van deze voorwaarden en wordt daarom naar je teruggestuurd.)

Bron: https://www.bol.com/nl/p/xiaomi-m365-pr ... re_pdp_www

Telkens als ik contact opneem met bol.com zeggen ze altijd dat er nog steeds geen feedback gekregen van de verkoper en daarna krijg ik een antwoord van "We zullen het zo snel mogelijk afhandelen, na 2 dagen nemen we contact met u op". het is ondertussen al bijna een maand en nog steeds niet opgelost. Ik heb zelf contact opgenomen met de verkoper Stepgigant. Maar de verkoper zegt dat ik met bol moet regelen. Wat kan ik hier doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 sep 2020 05:47

Was het artikel ook beschadigd als het bij je aankwam en/of als je het weer retour stuurde?

Wat bedoel je met namaak? Beweren ze dat dit van een bepaald merk is en is dit niet het geval?

KennyTang
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 sep 2020 10:06

Was het artikel ook beschadigd als het bij je aankwam en/of als je het weer retour stuurde?

Wat bedoel je met namaak? Beweren ze dat dit van een bepaald merk is en is dit niet het geval?
Hey Thomas,
Nee, want ik heb het enkel uit de doos gehaald en is niet beschadigd. En omdat ik zie dat een replica Step is (er zit zelf geen xiaomi logo op), daarom heb ik direct retour aangevraagd, maar na 1 min werd het direct geweigerd door de verkoper via mail.
Ik weet niet eens dat er replica mag verkocht worden terwijl bij het beschrijving over een echte step ga. Is dat niet illegaal? Dat is toch een soort oplichterij?.

Dank u

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 sep 2020 10:33

Geen idee, maar aangezien je minimum 14 dagen herroepingsrecht hebt, maakt het zelfs niet uit.

Als ze zouden beweren dat jij het stuk gemaakt hebt, kan je nog disscussie hebben. Je kan aantonen dat ze dit al geweigerd hebben vlak na doorgeven retour, dus dat slaat ook nergens op.

Je hebt een overeenkomst met de verkoper, dus zij moeten je in de eerste plaats verder helpen en niet Bol. Mijn ervaring is wel dat Bol ook wel kan tussen komen naar de verkoper als je duidelijk gelijk hebt.

KennyTang
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 sep 2020 10:44

Geen idee, maar aangezien je minimum 14 dagen herroepingsrecht hebt, maakt het zelfs niet uit.

Als ze zouden beweren dat jij het stuk gemaakt hebt, kan je nog disscussie hebben. Je kan aantonen dat ze dit al geweigerd hebben vlak na doorgeven retour, dus dat slaat ook nergens op.

Je hebt een overeenkomst met de verkoper, dus zij moeten je in de eerste plaats verder helpen en niet Bol. Mijn ervaring is wel dat Bol ook wel kan tussen komen naar de verkoper als je duidelijk gelijk hebt.
Ja klopt, heb het ook via bol gedaan. Maar het duurt gewoon te lang. Ik heb ook geprobeerd met de verkoper te contacteren, maar hij wilt mij het niet eens helpen en zegt dat ik via bol moet regelen. Enigste oplossing voor mij nu is gewoon blijven wachten...

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 sep 2020 11:13

Wij kopen zeer regelmatig bij Bol.com. NOOIT problemen, telefonisch zeer klantvriendelijk en problemen snel opgelost.
In dit geval is Bol.com de tussenpersoon en Stepgigant de verkoper.
Bol.com moet ook wachten op het advies van de verkoper. Indien die niet reageert of niet snel reageert, kunnen zij ook niet verder. Bol.com komt zijn beloftes na.

In uw topic staat : geweigerd wegens schade ? Indien u de verkoper niet als reden retour wegens schade heeft opgegeven; dan is de schade gebeurd bij uw retourzending. Wie is dan verantwoordelijk : retourzender of het delivery bedrijf ?

Indien u vindt dat het een replica is zou ik : xiaomi - stepgigant in gebreke stellen en de dienst FOD economie en aanklagen voor fraude ( maar bent dan zeker van uw gelijk ).

https://www.xiaomiproducts.nl/service/about/ Stepgigant brengt dit Merk op de markt, dus confronteren met bedrog liefst aangetekend.


https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/

KennyTang
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 sep 2020 11:24

Wij kopen zeer regelmatig bij Bol.com. NOOIT problemen, telefonisch zeer klantvriendelijk en problemen snel opgelost.
In dit geval is Bol.com de tussenpersoon en Stepgigant de verkoper.
Bol.com moet ook wachten op het advies van de verkoper. Indien die niet reageert of niet snel reageert, kunnen zij ook niet verder. Bol.com komt zijn beloftes na.

In uw topic staat : geweigerd wegens schade ? Indien u de verkoper niet als reden retour wegens schade heeft opgegeven; dan is de schade gebeurd bij uw retourzending. Wie is dan verantwoordelijk : retourzender of het delivery bedrijf ?

Indien u vindt dat het een replica is zou ik : xiaomi - stepgigant in gebreke stellen en de dienst FOD economie en aanklagen voor fraude ( maar bent dan zeker van uw gelijk ).

https://www.xiaomiproducts.nl/service/about/ Stepgigant brengt dit Merk op de markt, dus confronteren met bedrog liefst aangetekend.


https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/
Hey,

De step ligt nog hier bij mij, ze hebben het niet eens terug gekregen, omdat het werd direct geweigerd na aanvragen voor retourneren.

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 sep 2020 11:41

Heeft u Bol.com reeds betaald ? Bij hun kunt u steeds achteraf betalen na ontvangst goederen.

Indien de step nog bij u is, dan heeft u herroepingsrecht indien aanvraag binnen de 14 dagen is gebeurd ( zoals
Thomas zegt ).
Indien nog niet betaald, kunt u gewoon terugzenden te samen met uw oorspronkelijke retour melding ( kopie ).
Bol.com is in dit geval tussenpersoon ( indien Stepgigant niet voldoet aan hun eisen, zullen zij er vlug uitvliegen ).

https://www.bol.com/nl/m/retourneren/?p ... etourneren

hier staat in stappen de retourclausules

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#9 , 26 sep 2020 11:51

klantenservice@bol.com

tel. 0031/303104999 Nederland 02/7885999 België

AFDELING KLACHTEN P.B. 8080 3503 RB UTRECHT NEDERLAND

succes

KennyTang
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 26 sep 2020 12:15

Heeft u Bol.com reeds betaald ? Bij hun kunt u steeds achteraf betalen na ontvangst goederen.

Indien de step nog bij u is, dan heeft u herroepingsrecht indien aanvraag binnen de 14 dagen is gebeurd ( zoals
Thomas zegt ).
Indien nog niet betaald, kunt u gewoon terugzenden te samen met uw oorspronkelijke retour melding ( kopie ).
Bol.com is in dit geval tussenpersoon ( indien Stepgigant niet voldoet aan hun eisen, zullen zij er vlug uitvliegen ).

https://www.bol.com/nl/m/retourneren/?p ... etourneren

hier staat in stappen de retourclausules
Ik heb het direct betaald via de app van bol.com

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#11 , 26 sep 2020 12:17

U kunt makkelijk in de toekomst met achteraf betalen werken. U heeft zelfs 30 dagen de tijd, maar bij ontvangst alles in orde betalen wij direct. Nooit problemen.

KennyTang
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#12 , 26 sep 2020 12:17

U kunt makkelijk in de toekomst met achteraf betalen werken. U heeft zelfs 30 dagen de tijd, maar bij ontvangst alles in orde betalen wij direct. Nooit problemen.
Dat zal ik in de toekomst zeker doen.. bedankt nog iedereen!

KennyTang
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#13 , 26 sep 2020 12:18

klantenservice@bol.com

tel. 0031/303104999 Nederland 02/7885999 België

AFDELING KLACHTEN P.B. 8080 3503 RB UTRECHT NEDERLAND

succes
Dat heb ik al gedaan, aangezien de verkoper geen feedback geeft aan hun, kunnen ze ook niks aandoen.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#14 , 27 sep 2020 09:53

Blijven aandringen bij Bol zelf.
Ik ben tegenwoordig ook actief aan de andere kant (als verkoper dus), en merk dat ze redelijk streng zijn naar verkopers toe.
Je hebt maar bitter weinig marge om klachten en retours te krijgen van klanten.

Dus: blijven aandringen, Bol zal wel actie ondernemen richting de verkoper.

Terug naar “Gebrekkige Producten”