Motor kapot na 600km

Bartjex88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Motor kapot na 600km

#1 , 12 sep 2020 13:40

Goeiemiddag,
Ik heb volgend vraag,
Precies 1 jaar geleden de motor van mijn wagen kapot gereden, deze is toen vervangen geweest en heeft 11maand zonder problemen gegaan.
Echter is de wagen hierna 10 weken bij de garage geweest om de software te laten aanpassen. Hier werd eerst beloofd dat dit na 3 weken in orde ging zijn. Telkens uitgesteld en ook door de eigenaar van het bedrijf gemeld geweest dat ze de wagen hebben gestart en "vergeten" stil te leggen, deze heeft dus uren staan draaien tot de tank leeg is(wat zeker niet goed is voor de wagen).
Na een factuur van 4.5k uiteindelijk de wagen mee gekregen en jij was klaar.
Echter onderweg naar huis zijn hier meteen al enkele lampjes gaan branden van een motor en abs storing, heb toen de eigenaar van de zaak gebeld en deze zij dat dit geen kwaad kon en we dit nog eens gingen bekijken. bijna thuisgekomen is de wagen stil gevallen en heb ik terug de garage eigenaar gebeld.
Deze melde me dat er een slangetje moest zijn los gekomen (wat bij hun ook al was voorgevallen) en dat ik dit gewoon kon goed klikken en verder alles in orde was.
Dit op aangeven van hem hersteld en de auto reed weer goed.
Nu echter 600km nadat ik hem terug heb van de garage is de motor stuk gedraaid (cilinder 2 heeft olie op zijn zuiger en weinig compressie).

Nu is mijn vraag, Kan ik dit bedrijf aansprakelijk stellen?
Op de motor staan in totaal 12.000km op, en 600km na de laatste herstelling.
Valt hier iets tegen te beginnen of hoe moet ik dit zien?


Mvg Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bartjex88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 sep 2020 16:33

Wel even nog vermelden, dit gaat om een garage in Nederland gelegen.
Mvg

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 13 sep 2020 22:04



Echter is de wagen hierna 10 weken bij de garage geweest om de software te laten aanpassen.
Tuning?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Bartjex88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 sep 2020 10:33

Tuning idd jha,
Welke volgens mij niet had mogen gebeuren omdat de conditie van de motor niet is nagekeken en hier waarschijnlijk al iets mis mee was.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 sep 2020 12:29

Ik vrees het ergste voor u, meestal is tuning op eigen verantwoordelijkheid .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Gebrekkige Producten”