Nieuwe bestelwagen verkeerd geleverd

Tom Hennissen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nieuwe bestelwagen verkeerd geleverd

#1 , 24 jun 2020 17:42

Beste forumleden,


Ik heb een nieuwe bestelwagen besteld. Deze is intussen bijna klaar om geleverd te worden, maar bij een bezichtiging viel me meteen een probleem op.

De snelheidsmeter staat in mijlen (de analoge bedrukking op het dashboard en dus niet de boordcomputer). Tijdens het samenstellen van mijn voertuig had ik een gecombineerde snelheidsmeter gevraagd (dus mph en km/h) met de gedachte dat als ik in Engeland zou rijden gemakkelijker de snelheid kan volgen. (Voor alle duidelijkheid heb ik hiervoor geen concrete plannen en had ik deze optie slechts genomen omdat het geen meerprijs was).

Na mijn verkoper te verwittigen zegt hij me dat het wel conform nee bestelling geleverd is omdat deze optie wilt zeggen dat de wijzerplaat in mijlen staat en de boordcomputer (het smalle scherm tussen snelheidsmeter en toerenteller) in km/h af te lezen is. Maar dat wilt dan ook zeggen dat ik hier nooit andere info op kan zetten (zoals navigatie, verbruik,...) zonder mijn zicht op mijn snelheid in km/h te verliezen. Op mijn bestelbon stond letterlijk: " snelheidsmeter in km/h + mijlen/h".

Ik vind dus dat ik hier verkeerd ben ingelicht en wil dat de garage dit aanpast. Dit is echter het hele dashboard vervangen. Ik wil dat dit op kosten van de garage gebeurd. Ze zijn het daar aan het nakijken, maar voel de bui al hangen...

Kan ik de garage eisen dit recht te zetten of heb ik geen been om op te staan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 24 jun 2020 20:03

Na mijn verkoper te verwittigen zegt hij me dat het wel conform nee bestelling geleverd is omdat deze optie wilt zeggen dat de wijzerplaat in mijlen staat en de boordcomputer in km/h af te lezen is.

Op mijn bestelbon stond letterlijk: " snelheidsmeter in km/h + mijlen/h".
Ik vrees er voor

Letterlijk hebt u wat u besteld hebt:
Snelheidsmeter in mph en snelheidsmeter in km/h

Vermoedelijk had u een traditioneel idee hoe dat er uit zou zien:
dubbele bedrukking op de snelheidsmeter (ik zou het ook zo verwachten)
zonder na te gaan / na te vragen of dat ook echt zo is, en de verkoper wist het waarschijnlijk zelf evenmin ...

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”