Schade vastgesteld bij aankoop 2dehands voertuig bij handelaar

Goeanaco*
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schade vastgesteld bij aankoop 2dehands voertuig bij handelaar

#1 , 16 jun 2020 13:28

Hallo!

In februari 2020 heb ik een oldtimer bromfiets gekocht (2000 euro). De handelaar waarvan ik hem kocht koop zelf bromfietsen op & verkoopt ze hierna. Voor herstellingen en nazicht kan je bij hem niet terecht. Betreft enkel doorverkoop.

Mondeling werd me verteld dat deze in goede staat was, starten en rijden - volgens de vorige eigenaar waarvan hij hem kocht.

Bij restauratie werd er nu vastgesteld dat de motor zonder olie heeft gereden. Kosten: 600 euro (arbeidersuren + stukken). Deze heb ik alvast laten uitvoeren.. want de motor moest volledig open om de schade te kunnen vaststellen.

Een gesprek met de verkoper is aangegaan, was negatief. Graag hoor ik hier eens wat mijn rechten zijn.

Op de factuur staat er
"De koper koopt het voertuig in de staat waarin het zich bevindt met alle zichtbare en onzichtbare gebreken na het
sluiten van de overeenkomst of ontvangst van deze factuur.
De koper staat in voor het verzekeren van het voertuig vanaf de ingebruikname op de openbare weg."

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 16 jun 2020 13:36

Die clausule is onwettig, de verkoper is verplicht garantie te geven.

jef007
Berichten: 1680

#3 , 16 jun 2020 15:24

tenzij de handelaar frauduleus verkocht heeft als "partikulier"

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”