motorfiets in panne en nog steeds geen reactie van handelaar
Geplaatst: 25 aug 2008 14:42
Hallo,
Hier even een toelichten van mijn geval.
Op 21 juni 08 koop ik een nieuwe motorfiets van het merk Vespa GTS125 CC bij een officiële Vespa dealer te Tervuren.
Op terugweg van mijn werk valt hij in panne, dit is op 27 juni 08! Slechts 85km stond er op de kilometerteller!!
De Vespa wordt op 30 juni 08 door de handelaar opgepikt voor reparatie onder garantie. Na een week (ik was toch met vakantie) contacteer ik de handelaar met de vraag of de Vespa ondertussen hersteld is. Groot probleem...de motor ligt helemaal open en men heeft een fabricage/constructie fout vastgesteld. De wisselstukken waren ondertussen in bestelling. Nu meer dan 2 maand later is er nog steeds niets gebeurd!! Ik heb reeds verschillende keren getelefoneerd, steeds maar de melding van wachten op wisselstukken. Ik heb aangetekende brieven verstuurd naar de handelaar en de hoofdzetel Benelux in Nederland. Daar word ik eveneens aan het lijntje gehouden....Ik heb reeds verschillende keren gevraagd om een nieuwe te krijgen of om mijn geld terug te krijgen...geen reactie.
Ik ben nu ten einde raad. Ik heb ondertussen contact gegevens vastgekregen van "consumenten bescherming" van de overheid, dewelke ik nu ga contacteren.
Alvast bedankt om dit bericht te lezen en misschien een reactie hierop te geven.
gr,
Geert
Hier even een toelichten van mijn geval.
Op 21 juni 08 koop ik een nieuwe motorfiets van het merk Vespa GTS125 CC bij een officiële Vespa dealer te Tervuren.
Op terugweg van mijn werk valt hij in panne, dit is op 27 juni 08! Slechts 85km stond er op de kilometerteller!!
De Vespa wordt op 30 juni 08 door de handelaar opgepikt voor reparatie onder garantie. Na een week (ik was toch met vakantie) contacteer ik de handelaar met de vraag of de Vespa ondertussen hersteld is. Groot probleem...de motor ligt helemaal open en men heeft een fabricage/constructie fout vastgesteld. De wisselstukken waren ondertussen in bestelling. Nu meer dan 2 maand later is er nog steeds niets gebeurd!! Ik heb reeds verschillende keren getelefoneerd, steeds maar de melding van wachten op wisselstukken. Ik heb aangetekende brieven verstuurd naar de handelaar en de hoofdzetel Benelux in Nederland. Daar word ik eveneens aan het lijntje gehouden....Ik heb reeds verschillende keren gevraagd om een nieuwe te krijgen of om mijn geld terug te krijgen...geen reactie.
Ik ben nu ten einde raad. Ik heb ondertussen contact gegevens vastgekregen van "consumenten bescherming" van de overheid, dewelke ik nu ga contacteren.
Alvast bedankt om dit bericht te lezen en misschien een reactie hierop te geven.
gr,
Geert