Douchebak laten plaatsen door firma. Blijkt beschadigd te zijn.

Amaducias
Topic Starter
Berichten: 4

Douchebak laten plaatsen door firma. Blijkt beschadigd te zijn.

#1 , 04 dec 2019 15:54

Beste mensen

In het kader van een grote renovatie wordt ondermeer de badkamer vernieuwd. We konden niet verder werken aan de woning vooraleer de douchebak van composiet geplaatst werd.
Deze douchebak werd op aanraden van de plaatsers héél vroeg gekozen i.v.m. levertijden; namelijk in juni. Zo konden ze deze al bestellen en plaatsen tegen november.
Nu zaten we al enkele weken te wachten omdat de bak nog niet geleverd en geplaatst werd, dit bleek omdat deze door de firma te laat besteld werd.
Hierdoor heb ik meermaals per week gevraagd hoe het nu zat met de bak. Laatste bericht dat ik kreeg was dat de douchebak nog deze week ging binnen komen.

Groot is dan ook mijn verbazing dat bij thuiskomst de bak gelegd werd en volledig afgeschermd werd "tegen schade".
Dit zonder enig bericht van de firma.

Ik heb meteen de bak gecontroleerd en wat zie ik, er zitten enkele voelbare krassen op het oppervlak. Deze vallen meteen op, mede omdat ze witter zijn dan de bak.
Ik heb meteen gemeld aan de firma in kwestie dat de bak beschadigd is en dat ik niet goed begrijp waarom ze me niet op de hoogte brachten dat ze deze gingen plaatsen.
Dit zowel per mail als telefonisch, met bewijs van de schade. Het is ook een composietbak, dus om zulke krassen te maken moet je volgens mij al heel wat stoten uithalen.

Ik heb hun gezegd dat ik die bak niet in deze staat kan aanvaarden en dat ik verwacht dat ze deze zullen omruilen.
Ik vind het nogal dubieus dat dit zo gebeurd is en zit dus met de schrik dat ze hier moeilijk gaan over doen.

De bak is nog niet betaald en zal niet betaald worden tot er een degelijke oplossing is gekomen, maar hoe pak ik dit het best aan?
Hebben jullie advies voor mij hoe ik best verder ga?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 04 dec 2019 15:59

Wie heeft de bak besteld , U of de plaatsers (volgens jou bericht zijn het de plaatsers en dan is het hun probleem)

Amaducias
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 04 dec 2019 16:06

Ja de plaatsers hebben zelf de bestelling geplaatst, ik heb enkel de offerte getekend van de badkamerhandelaar. Maar het is besteld via hun en ook geleverd bij hun.

Ik heb de bak dus pas voor het eerst gezien nadat ze deze geplaatst hebben.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”