Tandprothese

Natachatachatje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tandprothese

#1 , 31 mei 2019 09:26

Goede avond, ik weet niet of deze vraag gepast is maar op 27-05-19 heeft tandarts al mijn bovenste tanden getrokken en een immediaat prothese gestoken... die na 6 maand vervangen word door een definitieve prothese.. onderste rij heb ik nog mijn voorste tanden en 1 juli komt daar ook dus een onder prothese in... nu ik heb me al gek gesurft op het net tot ik uw praktijk tegen kwam op fb... ik vind mijn prothese nl erg dik.. ook aan de kant van de maaltanden ... wat ik heel i gemakkelijk vind.. krijg er zelfs krampen van in mijn tong.. gister 29-05-19 heeft tandarts voor eerste keer prothese uitgehaald en de druk puntjes bijgewerkt morgen de 2 e keer.. maandag 3e keer... ik vroeg hem als de definitieve prothese ook zo dik en ongemakkelijk zal zijn waarop ik antwoord kreeg dit niet veel verschil zal uitmaken 😞 alles ging zo snel .. ik ging in spoed bij deze tandarts in paasvakantie omdat mijn hoektand afgebroken was.. en nu 1 maand later zijn al mijn tanden al getrokken en zit ik met de prothese .. op zich oogt het er wel mooi uit maar het voelt echt niet goed aan.. ik heb wel geen last van kokhalzen ofzo .. maar vind het onnatuurlijk dik... en heb het vertrouwen beetje verloren omdat ik 50 ben en ik weet ik voor boven gebit 570€ terug trek bij CM ( verhoogde tegemoetkoming) en 316€ voor onderste gebit! Nu zegt tandarts dat hij dit zelf al verrekend heeft rechtstreeks met ziekenfonds terwijl ziekenfonds van niks weet.. hij gaf mij enkel formulier om 180€ terug te krijgen... in totaal met trekken alles erop en eraan is kostplaatje 1650€ waaronder ik de duurste prothese heb volgens Tandarts .. ik kon kiezen tss .. 250€-450€-900€ ik koos optie 900€ beste natuurlijk.. en onderste gebit 450€ er zijn 14 tanden getrokken das 14x 25 = 350€ ... ik snap niet ik 1650€ volledig uit eigen zak dan moet betalen en terug betaling niet via ziekenkas kan doen want ik krijg geen officieel attest kunt u mij aub soms raad geven ? Mvg Natacha

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding