klacht tegen een autohandelaar en de techn. keuring ?

indezakgezet
Berichten: 11

#16 , 02 sep 2009 21:47

ik ben ook van ronse :D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
es124
Topic Starter
Berichten: 32

#17 , 26 sep 2009 21:11

Halllo,
de expertise is zoals voorheen al gezegd gisteren doorgegaan ter plaatse van de privé woning van de vrouw en dit omdat op het verkoopcontract op dit adres stond ( particuliere verkoop ).

nu heb ik toch een vraagje ?
Het gaat hem hier dus om een burgerlijke zaak ( wegens de zogezegde particuliere verkoop ) maar toen we aankwamen bij de privé woning was enkel de " autohandelaar " aanwezig met de zijn advocaat !
ik dacht er niet verder over na.. maar nu vraag ik me toch af .. ik mag geen strafzaak tegen hem ( autohandelaar ) beginnen omdat er nu een burgerlijke zaak aangespannen is tegen zijn vrouw, zij was niet te zien, maar hij was er wel als de tegenpartij !!

Dus vraag ik me nu af of zij of hij de tegenpartij is ?,
en als hij de tegenpartij is, is het dan nog een burgelijke zaak ?

En waarom heeft de expert daar geen opmerking over gegeven ?
De beidde partijen moeten toch uitdrukkelijk aanwezig zijn !

Kan ik daar iets aan doen ?

Franciscus
Berichten: 38688

#18 , 28 sep 2009 17:49

De man kan de vrouw perfect vertegenwoordigen - Ik ben regelmatig opgetreden als 'raadsman - vertegenwoordiger van- sprekende in naam van'
De advocaat is vermoedelijkde vertegenwoordiger van de vrouw geweest wat wettelijk kan -

Op het verslag moet dat wel staan.

Reclame

es124
Topic Starter
Berichten: 32

#19 , 28 sep 2009 20:39

ok alvast bedankt,
we zullen dan maar wachten op het expertise verslag.
Wat ik wel eigenaardig vond, was dat ivm de herstelde schade door de waterinsijpeling in de motor ( krukas ) en versnellingsbak dat de expert zij, eenmaal dit hersteld en niet meer terugkeert dit niet meer mag gebruikt worden tegen de tegenparij !

dus straks zegt hij nog aangezien de schade hersteld is, ik geen recht meer heb om de verkoopovereenkomst te verbreken.

ik spreek niet over de andere gebreken, want hij zou wel natrekken waar de niet originele "motorbescherming" enz. vandaan kwam, en ging ook contact opnemen met de garage waar alles vastgesteld is.

dus al bij al heb ik nog een beetje vertrouwen in de uitkomst en het gerecht,
we zullen wel zien.

es124
Topic Starter
Berichten: 32

#20 , 30 okt 2009 18:12

Hallo,
ik heb gehoord van de garage dat de expert reeds contact opgenomen heeft met hen, en de nodige vragen heeft gesteld.

Nu komt het laatste nieuws !!!!

de garage heeft intussen ook contact opgenomen met de fabriek Chrysler in amerika ivm. het probleem aangaande de tankinst. en daar heeft de fabriek meegedeeld dat het chassisnummer van deze wagen geschrapt is !!!!!!!!!
.
dus het wordt hier altijd maar beter en beter !

Blijkbaar kan de fabriek aan de garage niet mededelen waarom, maar kan de expert dit wel aanvragen ... dit zou hij dit dus aanvragen.

Ik vraag mij af waarom de keuring hier dit niet ziet, en of dit wel mag ?

Franciscus
Berichten: 38688

#21 , 30 okt 2009 18:23

Wel niet goed op de hoogte maar - er wordt een wagen ingevoerd uit amerika - deze moet dus een PV van goedkeuring krijgen van het ministerie economische zaken ( denk ik) - dat wil zeggen dat op dat ogenblik de wagen gekeurd moet worden om te voldoen aan de Belische normen.
Eens dat is gebeurd kan hij ingevoerd worden en verkocht.
Dus in België is het chassisnr gekend en ingeschreven.
Belgiê houdt geen rekening met buitenlandse registraties ( met uitzondering die chassisnr die via Interpol gesignaleerd zijn als gestolen).
Het feit dat chassisnr in Amerika geschrapt is wil voor mij dus zeggen dat het het voertuig in Amerika ( gezien uitvoer) niet meer bestaat of ... dat het voertuig in Amerika vernietigd is wegens vb een 'Per totale' en dan omgekat is en naar buitenland gebracht. - Dat laatste is een wilde veronderstelling.

es124
Topic Starter
Berichten: 32

#22 , 31 okt 2009 19:51

volgens mij ook, alleszins dat de wagen niet meer op de openbare weg mag komen.`
een per totale denk ik niet ( toch niet het koetswerk ) .... maar het lijkt er meer en meer op dat de wagen inderdaad onder water heeft gestaan.
en dat dit zo erg moet geweest zijn dat de wagen niet meer op de openbare weg mag komen.

Eigenaardig toch dat de wagen in de usa totaal los verklaard wordt, maar dat ze hier bij de keuring niets opmerken ?

En waarom vindt het ministerie van economische zaken dit niet terug, wordt daar dan niet naar gekeken ?

Ik ga toch maar een klacht indienen tegen de keuring denk ik.

Is de Europese wetgeving op dit gebied dan zo veel soepeler dan de Amerikaanse aangaande wagens toelaten op de openbare weg die in amerika niet meer op de openbare weg mogen komen ?

es124
Topic Starter
Berichten: 32

#23 , 15 nov 2009 21:19

aanstaande maandag verstuur ik een klacht tegen de keuring te GEEL.
Ben benieuwd wat ze daar op gaan antwoorden.

word vervolgd.....

es124
Topic Starter
Berichten: 32

#24 , 05 dec 2009 14:33

Heb deze week het besluit ontvangen van de epxert .............
en het ziet er goed uit voor ons.

Daarnaast heb ik klacht neergelegd tegen de autokeuring bij het ministerie van vervoer, en zij zijn dit blijkbaar ook grondig aan het uitpluizen.

ik zal deze week een kort overzicht geven van de beslissing van de epert.

Franciscus
Berichten: 38688

#25 , 05 dec 2009 18:42

PS zij kunnen ook eens nagaan hoeveel wagens die vrouw per jaar invoert om de taksen te ontduiken - als particulier --- kan nog boeiend worden.

Zo hadden we in de buurt last van een heel moeilijke huisbaas - na veel opzoekwerk bleek die als partikulier eigenlijk alles te regelen terwijl de kosten werden geboekt op een immofirma van zijn echtgenote.(winst dus als particulier en kosten in de firma)
Gezien er verschillende panden betrokken waren - klacht wegens huisjesmelken - en verkrotting --- politie heeft deze info dan ook doorgegeven aan andere diensten.

es124
Topic Starter
Berichten: 32

#26 , 06 dec 2009 09:13

met plezier,
maar wie moet dit nagaan ?

Franciscus
Berichten: 38688

#27 , 07 dec 2009 19:45

Politie kan dat voor een stuk via DIV
Economische zaken via douane invoer van op naam van

es124
Topic Starter
Berichten: 32

#28 , 07 dec 2009 20:54

kan ik dit aanvragen, of moet dit gebeuren via de advocaat ?

alvast bedankt.

Franciscus
Berichten: 38688

#29 , 08 dec 2009 18:32

jij kan dat..
het best is dat in een strategie af te spreken met je advocaat omdat je dan zeker weet wat je moet zeggen - wanneer nadat je gewonnen hebt vb - tegen wie en op welke wijze en welke elementen al worden aangebracht
Bij politie is het iets dat vb via lokale politie bij cel ecofin terechtkomt of een brief aan ecofin - dan wordt je toch via lokale politie uitgenodigd voor klachtbevestiging ...

es124
Topic Starter
Berichten: 32

#30 , 12 dec 2009 20:01

ik heb verleden week een e-mail gestuurd naar Chrysler Group LLC in de USA,
met de vraag waarom de wagen ( chassisnr. ) daar geschrapt is,
en vandaag heb ik een antwoord gekregen.

" According to our records this vehicle had a warranty restricted and holds a
SALVAGE title."

Terug naar “Gebrekkige Producten”