Nieuwe keuken

willy 1
Topic Starter
Berichten: 1

Nieuwe keuken

#1 , 02 jul 2010 23:47

Op 8 mei 2010 hebben ze bij mij een nieuwe keuken geinstalleerd.
Onmiddellijk na plaatsing waren er diverse waterlekages onder aan de spoelbak.
Heb de firma meerder malen mondeling op de hoogte gebracht.
Na veel zeuren is er een monteur geweest, maar nog steeds zijn er diverse leidingen die waterlekkage geven.
Telkens beloven ze dat ze iemand gaan sturen om het te herstellen maar er komt niemand.
Men heeft mij aangeraden om een aangetekende brief naar die firma te sturen en hen in gebreke stellen.
Wat als men dan nog niet reageert, moet ik dan naar een advocaat stappen en wat gaat mij dat kosten ook al win ik misschien die zaak? met andere woorden, is het de moeite om naar een advocaat te gaan voor een herstelling die mischien maar een paar tientallen euro's kost als ik ze zelf zou herstellen?
Maar het is een nieuwe keuken met garantie, ik wil dat die firma de gebreken hersteld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22332
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 jul 2010 16:18

Uw AS moest al lang vertrokken zijn. Ik zou de aannemer geen 3 dagen de tijd geven om te herstellen. Waarschijnlijk is het een ondeskundige plaatsing van de afloop of slechte aansluiting van de shellkraantjes. Is een werkje van nog geen 10 minuten. Door het al bijna 2 maanden op zijn beloop te laten is er mogelijks grotere schade.
Dikwijls laten die keukeninstallateurs het loodgieterswerk doen door hun eigen personeel, die echter schrijnwerker zijn. Voor hun is het natuurlijk duurder een gediplomeerde loodgieter langs te sturen.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”