gebrek aan venster Winsol

pkt
Topic Starter
Berichten: 66

gebrek aan venster Winsol

#1 , 05 mar 2010 21:46

Hallo allemaal,

eind vorig jaar 2nieuwe ramen en een voordeur in pvc met creme folie erop,laten plaatsen door Winsol.

Nu,plaatsing is perfect uitgevoerd door Winsol Ieper,maar na enkele dagen opgemerkt dat aan ons venster beneden,aan de verticale staander in het midden,er zo allemaal kleine stukskes van de folie af waren.Onmiddellijk de plaatser gecontacteerd,winsol Ieper dus,man is langsgekomen en heeft dit in eerste instantie trachten op te lossen door bij te kleuren met een stiftje.Ingreep was niet zo geslaagd,man was ook van mening dat de fout gebeurd was in de fabriek,en ging bij zn vertegenwoordiger claimer voor een nieuwe vleugel te laten steken.

Paar maand later(begin februari 2010) is de grote baas van de afdeling deuren en ramen van Winsol Izegem dan afgekomen.Die was van mening dat de folie dus net ietsje te ver gekleefd was,en dat die gekleefd was op de middendichting van de staander.Wat heeft die dus gedan;gewoon van boven tot beneden de dichting weggesneden zodat de folie met de stukskes af dus weg was,en alles dus mooi was.Nu,het eerste moment leek me dit oke!?Tot ik smorgens nog es ging kijken en zag dat die dichting dus effectief helemaal weggesneden was en dat er nu van boven tot beneden een spleet van 2 a 3mm is!Dan maar winsol ieper terug gecontacteerd,die het ook raar vond dat dit zo opgelost is en die heeft dan izegem gecontacteerd.Hun antwoord is dus dat het raam technisch perfect in orde is,zelfs zonder die dichting!?Als er dus water in komt zal het via de speciale afvoergleuven kunnen wegvloeien. Maar er kan nu wel water,wind,ongedierte en zo binnen e!?En estetisch,tja als je daar staat met een kier van een paar mm?Mn bovenste venster is wel correct afgewerkt,MEt een dichting in het midden!Winsol Izegem,de hoofdzetel dus,is ook van mening :dat ik nergens moet gaan want dat ik toch geen gelijk zal halen nergens!????

Ik heb toch ramen besteld met dichtingen é?perfect afgewerkt!?Op hun site wordt het trouwens ook gepromoot,perfecte afwerking,middendichting,perfecte isolatie....

Tja,ben dr vet mee é.


Wat denken jullie ervan?Ik heb wel nog mn saldo van 1200€ ongeveer niet betaald!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 07 mar 2010 11:12

“Art.1649bis...§2.§ 2. Voor de toepassing van deze afdeling wordt verstaan onder :...3° ‘consumptiegoederen’ : alle roerende lichamelijke zaken...”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

U kocht ‘ramen en een voordeur ‘ die roerend lichamelijk zijn zolang ze niet geplaatst zijn. ‘er zo allemaal kleine stukskes van de folie af waren’ slaat op wat u kocht zodat het gekochte mijns inziens een ‘consumptiegoed’ is.

“Art.1649ter.§ 1. Voor de toepassing van artikel 1604, eerste lid, wordt het door de verkoper aan de consument geleverde consumptiegoed geacht slechts in overeenstemming met de overeenkomst te zijn indien :… 4° het de kwaliteit en prestaties biedt die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten…Art.1649quater.§ 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen…§ 4. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering…Art.1649quinquies § 1. Naast desgevallend schadevergoeding, heeft de consument het recht van de verkoper…te eisen, hetzij de herstelling of de vervanging van het goed onder de voorwaarden bedoeld in § 2…§ 2. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van het goed te verlangen…”(B.W.).

Maan uw verkoper gemotiveerd en aangetekend aan het gekochte te vervangen binnen een door u daarin te bepalen redelijke termijn. Deel hem in uw aanmaning mee dat u hiermee geen aanspraak maakt op de conventionele garantie maar wel op de wettelijke vrijwaringsplicht van de verkoper uit art.1649ter-quinquies Burgerlijk Wetboek.

Geeft hij hieraan geen tijdig en afdoende gevolg dan rest alleen een rechtszaak.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

pkt
Topic Starter
Berichten: 66

#3 , 10 mar 2010 22:10

Hm,bedankt voor uw antwoord,maar nu mss es in gewoon nederlands :lol:

Heb ondertss een aangetekende brief gestuurd naar Winsol en wacht nu op reactie!

Grtz,

Pkt

Reclame

Franciscus
Berichten: 39718
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 mar 2010 19:23

tja dat is nu eenmaal de duidelijke wettelijke omschrijving.
roerend: wil zeggen het kan verplaatst worden en hangt nergens vast mee verbonden. vb een auto - een boek - een appel - een bed
onroerend : een huis - kan niet verplaatst worden . Verf die op de muur is gezet kan niet meer verplaatst worden.
De lamp met luster beide kunnen verwijderd worden zijn roerend
Een raam van het ogenblik dat het vast in het gebouw zit wordt het onroerend
maakt deel uit van het gebouw.
Opgelet dit zijn de grote lijnen.
Lichamelijk: men kan het vastpakken. In een aantal gevallen MAG men het wel niet vastpakken dus opletten.
Een boek is ook materieël maar het idee erachter is immaterieel.
consumptiegoed : iets dat dient op gebruikt (verbruikt) te worden door een consument ( gebruiker) . particuliere kopers zijn consumenten en de wetgeving is dus op particulieren van toepassing.
Handelaars vallen dikwijls voor bewijzen en rechten onder specifieke handelswetgevingen

conventionele garantie: consumenten worden extra beschermd door de wettelijke en commerciële garantie maar ook door het burgerlijk wetboek waaruit dit artikel komt.
Wettelijke garantie is hier te vinden http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nty_nl.pdf

Iets duidelijke hoop ik.

pkt
Topic Starter
Berichten: 66

#5 , 11 mar 2010 19:44

Oke bedankt,

ondertss nog altijd niks gehoord van Winsol zelf,had ze tot morgen tijd gegevenn om te reageren....

Wat zou ik nu doen?

grtzzzz


Terug naar “Gebrekkige Producten”